اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

سهمیه داروی بوشهر ۱.۵ درصد کل موجوی کشور است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سهمیه دارویی استان بوشهر ۱.۵ درصد کل موجوی کشور است و کاهش تولید، واردات و افزایش مصرف از جمله دلایلی است که موجب شده در برخی اقلام دارویی در این استان با کمبود روبرو شویم.

سهمیه داروی بوشهر  ۱.۵ درصد کل موجوی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، یحیی رضایی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با تدابیر اندیشیده شده داروهای سهمیه‌ای به دلیل وارداتی بودن به صورت مدیریت شده تامین و در بین استان‌ها توزیع می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در همین ارتباط تلاش شده در راستای رفاه حال مردم داروهای مورد نیاز سهمیه‌ای متناسب با جمعیت استان تامین و در اختیار داروخانه‌های تخصصی قرار گیرد.

وی اعلام داشت: سهمیه دارویی استان بوشهر ۱.۵ درصد کل موجوی کشور است و کاهش تولید، واردات و افزایش مصرف از جمله دلایلی است که موجب شده در برخی اقلام دارویی در این استان با کمبود روبرو شویم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در زمان حاضر سرم به اندازه مورد نیاز تامین شده است اما در داروخانه به صورت مدیریت شده توزیع می‌شود، بیان داشت: اولویت توزیع سرم در استان بوشهر با بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، مراکز بیماران خاص و داروخانه‌ها با اولویت داروخانه‌های شبانه روزی است.

رضایی تاکید کرد: در زمان حاضر برخی از آنتی بیوتیک‌های خوراکی که باید با تجویز پزشک تحویل شود، داروی البومین (داروی جایگزین خون از دست رفته بیماران) در استان به صورت سهمیه بندی و مدیریت شده توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول