اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

فصل شیدایی در قم به نمایش گذاشته می‌شود

فرمانده لشکر عملیاتی 17 علی‌ بن ابی‌طالب(ع) از برگزاری نمایش فصل شیدایی به مدت 15 شب در قم خبرداد و گفت: در این نمایش داستان‌های خلقت انسان، حضرت نوح، حضرت ابراهیم، بعثت پیامبر، واقعه غدیر، مباهله، مدینه، کربلا، سفر حضرت معصومه(س) به قم، انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی ، مدافعین حرم و فتنه‌های آخرالزمانی روایت می‌شود.

فصل شیدایی در قم به نمایش گذاشته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سردار حسین تناور در نشست خبری نمایش «فصل شیدایی» که ظهر امروز در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: جهاد تبیین نمونه‌ای از جهاد حق علیه باطل است که مرز‌ها و گلوگاه‌های مهم را مشخص می‌کند؛ امام خامنه‌ای در فرمایشات خود بارها تاکید کرده است که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را خودتان روایت کنید در غیر این‌صورت دشمن آن‌طور که می‌خواهد وقایع را به نفع خودش برای مردم روایت می‌کند.

وی تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس مردم ما به درجه‌ای از معرفت دست یافتند که نوجوانان ۱۳ ساله در جبهه‌های جنگ به خواست خود حضور پیدا می‌کردند و به قدری از خداباوری رسیده بودند که شهادت را والاترین مقام می‌دانستند.

فرمانده لشکر ۱۷ علی‌بن ابی‌طالب(ع) ادامه داد: در حال حاضر مهم‌ترین هدف دشمن اسلامی تخریب عقاید و باور جوانان انقلاب اسلامی است؛ دشمنان با استفاده از ظرفیت‌هایی که دارند به دنبال این هستند تا در جنگ نرم بر جوانان ما غلبه کنند.

وی با اشاره به نقش مهم اصحاب رسانه در جهاد تبیین، بیان کرد: بخش مهمی از جهاد تبیین بر عهده اصحاب رسانه و صاحبان قلم است و مردم امروز نیازمند نشاط اجتماعی هستند و وظیفه اصحاب رسانه این است که این کار مهم را به درستی انجام دهند.

*یک لشکر عملیاتی قم پشتیبان نمایش «فصل شیدایی» 

فرمانده لشکر ۱۷ علی‌بن ابی‌طالب(ع) گفت: با توجه به دستور سردار موحد فرمانده سپاه امام علی‌ بن ابی‌طالب(ع) مقرر شد لشکر ۱۷ مسئولیت پشتیبانی عمومی از این نمایش را برعهده گیرد و استان قم بیست و یکمین استانی است که قرار است از این نمایش میزبانی کند.

وی افزود: اقدامات لازم برای تامین پارکینگ و ساخت جایگاه تماشاچیان انجام شده است و با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده احتمال دارد در شب‌های پایانی مهمانانی از استان‌های دیگر داشته باشیم که برای جلوگیری از ازدحام جمعیت مردم، از هم‌استانی‌های عزیز تقاضا داریم اگر قصد دیدن این نمایش را دارند در چند شب اول به محل برگزاری مراجعه کنند و به تماشای این نمایش بپردازند، با تعامل‌هایی که داشته‌ایم مقرر شده از 5 نقطه شهر اتوبوس‌هایی تماشاگران را به محل برگزاری نمایش منتقل کنند.

تناور در پایان سخنان خود گفت: در حاشیه برگزاری نمایش فصل شیدایی، مجموعه نمایشگاهی از مسائل روز کشور و نیازها و دغدغه‌های مردم استان تهیه شده است که در  ۴۵ غرفه به معرض نمایش درخواهد آمد، سبک زندگی، مشاوره با استفاده از کارشناسان مجرب و متخصص کشور، طرح آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، کاهش جمعیت، اشتغال جوانان و سقط‌جنین، غرفه‌های جذاب ویژه کودکان با محوریت دشمن‌شناسی و شهدا، بازی‌های رایانه‌ای، هوش برتر، موتورسواری و اسب‌سواری، ارائه مشاوره حقوقی، میز خدمت، ایستگاه صلواتی و ارائه گزارش گروه‌های برتر جهادی از جمله بخش‌های مختلف این نمایشگاه است.

*پیش‌بینی حضور جمعیت هفت هزار نفری در نمایش «فصل شیدایی»

علیرضا کوه‌فر مدیر مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی که مسئولیت تهیه‌کنندگی این نمایش را دارد در ادامه این نشست بیان کرد: نمایش «فصل شیدایی» از روز سه شنبه هفته جاری به مدت ۱۵ شب تا ۲۶ مهرماه از ساعت ۱۹ الی 20:30 دقیقه به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: فصل شیدایی قرار است خلقت انسان، داستان کشتی حضرت نوح، داستان آتش حضرت ابراهیم، بعثت پیامبر، واقعه غدیر، مباهله، شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، وقایع کربلا، ورود امام رضا(ع) به نیشابور، سفر حضرت معصومه(س) به قم، انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی ایران و عراق، مدافعین حرم و فتنه‌های آخرالزمانی را روایت کند.

وی افزود: طراحی این نمایش به طوری است که در همه جوانب مخاطب اتفاقات روی صحنه رقم می‌خورد و مخاطب باید تمام حواس خود را متمرکز بر روی نمایش بگذارد؛ این نمایش در یک زمین بزرگ و دکوری با تجهیزات زیاد برگزار می‌شود.

کوه‌فر خاطرنشان کرد: در ۲۰ استان قبلی که این نمایش را برگزار کردیم تلاش داشتیم تا ۳۰ الی ۴۰ درصد متن نمایش‌نامه را با توجه به شهدای هر استان بومی کنیم، این‌بار هم حدود ۴۰ درصد متن قرار است با محوریت شهدای قم به ویژه شهید مهدی زین‌الدین باشد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی گفت: به نظر بنده یکی از بهترین راه‌های انتقال پیام اهل بیت و شهدا هنر است؛ هدف ما نیز این است که پیام شهدای صدر اسلام تا به امروز با نمایش به گوش‌ مردم برسانیم.

وی در پایان گفت: این نمایش بارها در کشور‌های مختلفی مثل عراق پخش شده و با استقبال زیاد مردم همراه بوده است؛ پیش‌بینی ما این است که در قم هر شب حدود ۷ هزار تماشاچی داشته باشیم البته لازم است بگویم در سالی که این نمایش در یزد پخش شد رکورد فوق‌العاده‌ای زده شد و ۱۴ هزار نفر برای تماشای این نمایش به محل برگزاری آمدند.

لازم به ذکر است نمایش «فصل شیدایی» پیرامون کنگره ملی شهدای استان قم هر شب از ۱۲ مهرماه در مجموعه غدیر واقع در انتهای شهرک قدس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول