اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

«اشتغال و ازدواج» دغدغه های جدی پیش روی معلولان قزوین/ دستگاه های اجرایی استان پای کار بیایند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: اشتغال و تشکیل خانواده دغدغه جدی پیش روی معلولان است و ضرورت دارد دستگاه های اجرایی استان بیش از پیش نسبت به اهمیت این موضوع توجه داشته باشند.

«اشتغال و ازدواج» دغدغه های جدی پیش روی معلولان قزوین/ دستگاه های اجرایی استان پای کار بیایند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی دهباشی پور در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات غربالگری به منظور پیشگیری از ناشنوایی درحال انجام است که البته پس از تولد نیز این اقدام صورت می گیرد.

وی افزود: به منظور مناسب سازی فضای شهری مقرر شده تا زیر نظر بهزیستی این کار انجام گیرد، این موضوع در چند نقطه اجرایی شده و امیدواریم پس از این نیز ادامه پیدا کند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: بیش از ۲۸ هزار مددجوی توانبخشی، ۲ هزار و ۴۳۶ سالمند و بالغ بر ۵ هزار مددجوی اجتماعی تحت پوشش بهزیستی هستند.

دهباشی پور یاد آور شد: هرچه غربالگری در سنین پایین تر انجام شود اثرگذار تر خواهد بود لذا در این میان نقش خانواده ها حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: اختلالات ژنتیکی در حوزه بینایی نسبت به شنوایی بیشتر است و بر این اساس میزان مشکلات بینایی که به صورت موروثی منتقل می شود به مراتب بیشتر خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اعلام کرد: در حال حاضر انجمن نابینایان در استان فعال و آموزش های لازم و خدمات مهم و موثری را ارائه می دهد.

دهباشی پور تاکید کرد: اشتغال و تشکیل خانواده دغدغه ما برای ناشنوایان است و از این رو افراد نیازمند به مشاوره باید پیش و پس از ازدواج در این زمینه آموزش لازم را ببینند.

وی با اشاره به اینکه ضرورت دارد تا دستگاه های دیگر نیز نسبت به حوزه معلولان، ناشنوایان و نابینایان دغدغه داشته باشند، گفت: متاسفانه همکاری دستگاه ها در این حوزه ضعیف و کمرنگ است. 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: از آنجایی که فرهنگ سازی در حوزه معلولین و ناشنوایان و ... در اجتماع به صورت تک بعدی امکان پذیر نیست لذا می طلبد تا این افراد بیشتر در اجتماع فعالیت کنند و به عنوان الگوهای موفق به جامعه معرفی شوند.

دهباشی پور تصریح کرد: ما در مجموعه خود از افراد کم بینا و معلولان جسمی استفاده کرده ایم و خواستار آن هستیم تا از ظرفیت این افراد در دیگر دستگاه ها نیز استفاده شود.

وی در پایان گفت: امسال با افزایش ۶ میلیارد تومانی، بودجه مجموعه به ۳۸ میلیارد رسیده که البته ۳۰ میلیارد تومان نیز آورده سفر ریاست جمهوری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول