اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تحقق ۶۰ هزار فرصت شغلی در استان تهران طی شش ماه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: براساس صحت سنجی سامانه وزارت کار و بررسی های سازمان تامین اجتماعی، در شش ماهه اول سال حدود ۵۸ درصد از تعهد خود را که بیش از ۶۰ هزار فرصت شغلی است محقق کردیم که هشت درصد بیشتر از تعهد بوده است.

تحقق ۶۰ هزار فرصت شغلی در استان تهران طی شش ماه

حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در حاشیه جلسه تسهیل موانع تولید استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در تهران اظهار کرد: امروز در جلسه ۱۳ طرح مورد بررسی قرار گرفت که پنج مورد آن مربوط به مشکلات تأمین اجتماعی و مابقی آن‌ها درباره مسائل مربوط به شبکه بانکی بود که همه آن‌ها تصمیم‌گیری و حل و فصل شد.

وی گفت: ۳۶ طرح نیز از محل منابع داخلی بانک ها امروز به ارزش سه هزار میلیارد ریال معرفی شد که بایستی پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران درخصوص حمایت از طرح های تولیدی تصریح کرد: در شش ماهه اول امسال برای دو هزار طرح جهت حمایت از تولید حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان پرداختی داشتیم.

عسگری افزود: ما در سال حدود صدهزار میلیارد تومان پرداختی به تولیدکننده‌ها داریم و امسال در شش ماهه اول حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان به تولید کننده‌ها پرداخت کردیم و البته با در نظر گرفتن این نکته که بسیاری از بانک‌ها به علت اختلال شبکه نتوانستند آمار خود را وارد کنند می‌توان گفت پرداختی‌های شش ماه اول امسال کمتر از صدهزار میلیارد تومان نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران درخصوص برنامه ستاد تسهیل موانع برای شش ماه دوم سال توضیح داد: یک برنامه خوبی که داریم بند الف تبصره ۱۸ است که اجازه دسترسی به تسهیلات یارانه‌ای از محل صندوق هدفمندی یارانه‌ها را می‌دهد و نکته مهم در این خصوص این است که در این زمینه توانستیم بیش از صد درصد سهمیه استان تهران را جذب کنیم به طوری که سهمیه استان تهران هزارونهصد میلیارد تومان بود و ما تاپایان شهریورماه دوهزار و دویست میلیارد تومان پرداختی داشتیم.

عسگری بیان کرد: دستورالعمل شش ماه دوم تازه ابلاغ شده اما هنوز قرارداد بانکی آن امضا نشده به محض اینکه قردادبانکی آن به امضا برسد این تسهیلات پرداخت می‌شود که تسهیلات یارانه دار است و چهار تا شش درصد یارانه دارد و می تواند تسهیلات خوبی باشد.

وی ادامه داد: در خصوص تعهد اشتغال نیز ما تا پایان سال جاری بایستی ۱۱۴ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم که براساس صحت سنجی سامانه وزارت کار و بررسی های سازمان تامین اجتماعی و سایر دستگاه ها ما حدود ۵۸ درصد از تعهد خود را که بیش از شصت هزار فرصت شغلی است محقق کردیم و این نشان می دهد که فرصت های شغلی ایجاد شده هشت درصد بیشتر از تعهد شش ماهه ما بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول