اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یمن: شرکت‌های نفتی، امارات و عربستان را ترک کنند

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پیامی توییتری به تمام شرکت‌های نفتی فعال در امارات و عربستان هشدار داد این کشورها را ترک کنند.

یمن: شرکت‌های نفتی، امارات و عربستان را ترک کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه یکشنبه در پیامی در توییتر به تمامی شرکت‌های نفتی در امارات و عربستان هشدار داد که به سرعت این کشورها را ترک کنند.

یحیی سریع در پیام توییتری خود نوشت: «نیروهای مسلح یمن به شرکت‌های نفتی که در امارات و عربستان سعودی فعالیت می‌کنند این فرصت را می‌دهد که وضعیت خود را تنظیم کرده و این کشورها را ترک کنند (و این هشدار) تا زمانی که کشورهای متجاوز آمریکایی - سعودی به آتش بسی پایبند نباشند که به ملت یمن حق بهره‌بردای از ثروت‌های نفتی خود برای پرداخت حقوق کارمندان دولت یمن نمی‌دهد، (وجود خواهد داشت)».

آتش‌بس دو‌ماهه یمن در سیزدهم فروردین‌ماه امسال (۱۴۰۱) آغاز شد؛ اما دوازدهم خردادماه بود که فرستاده سازمان ملل متحد اعلام کرد، طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کردند که آتش‌بس دو ماه دیگر و پس از آن نیز بار دیگر تا دوم اکتبر (۱۰ مهر) تمدید شد.

دولت صنعاء در این مدت در شرایطی به دلیل کاهش درد و رنج‌های مردم یمن با آتش‌بس موافقت کرده است که ائتلاف سعودی همچنان به محاصره یمن ادامه داده و به طور روزانه با حملات خود آتش بس را نقض می‌کند.

ازسوی دیگر «هانس گروندبرگ»  فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن شامگاه امروز یکشبنه از شکست مذاکرات برای تمدید آتش‌بس در این کشور خبر داد.

شبکه خبری المیادین به نقل از گروندبرگ گزارش داد که «به خاطر عدم حصول توافق بر سر تمدید آتش‌بس در امروز، متأسف هستیم».

وی همچنین گفت: به مذاکره با همه طرفها ادامه خواهیم داد تا به سرعت، به توافق دست پیدا کنیم».

این مقام سازمان ملل خبر داد که به طرفهای مذاکرات، در یکم اکتبر، پیشنهادی برای تمدید شش ماهه آتش‌بس ارائه کرده است و موارد دیگری را به مفاد آتش‌بس اضافه کرده است.

پایان پیام/./ ت 16

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول