اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پروژه تجزیه ایران به جایی نمی‌رسد/ جوانان به لایه‌های پنهان آشوب‌ها توجه کنند

یک کارشناس ارشد مسائل سیاسی می‌گوید: پروژه تجزیه ایران که دشمنان کشورمان این روزها آن را پیگیری می‌کنند، به جایی نمی‌رسد.

پروژه تجزیه ایران به جایی نمی‌رسد/ جوانان به لایه‌های پنهان آشوب‌ها توجه کنند

مرتضی کشمیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، با اشاره به اغتشاشات و آشوب‌های اخیر در برخی نقاط کشور اظهار کرد: دشمن از سال‌های ابتدایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره پروژه تجزیه ایران را به اشکال مختلف پیگیری کرده است.

وی بیان کرد: دشمنان کشورمان این روزها نیز این پروژه را برای تکه‌تکه کردن ایران پیگیری می‌کنند؛ اما باید بدانند که اقدامات آنها به جایی نمی‌رسد.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی با اشاره به دخالت قدرت‌های جهانی در آشوب‌های داخلی و تحریک جوانان و نوجوانان به اغتشاش در کشور اظهار کرد: در سال‌های اخیر، همواره شاهد رویارویی استکبار جهانی و جمهوری اسلامی ایران در بخش‌‌های مختلف از جمله مسائل منطقه‌ای بوده‌ایم.

کشمیر اضافه کرد: یکی از موارد بسیار مهم در مواجهه جمهوری اسلامی ایران با مسأله فلسطین قابل بررسی است. حرف‌های ولیعهد سعودی نسبت به حق صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی و خطاب کردن ایران به‌عنوان یکی از اضلاع شرارت در منطقه در سال‌های اخیر نکات بسیاری با خود به همراه دارد.

وی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی، رژیم غاصب و کودک‌کشی است که جنایات بی‌رحمانه‌ای در طول دهه‌ها در فلسطین اشغالی انجام داده و سرزمین فلسطینی‌ها را غصب کرده است و اینکه قدرتی چون جمهوری اسلامی ایران مقابل آنها بایستند، برایشان قابل‌هضم نیست.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی اضافه کرد: ما عقیده داریم که رژیم صهیونیستی هیچ حقی نسبت به سرزمین فلسطین ندارد؛ زیرا قدس شریف متعلق به مسلمانان و خود فلسطینی‌هاست و طبیعی است که آنها این رویکرد را هرگز برنمی‌تابند.

کشمیر اضافه کرد: از سوی دیگر، آل‌سعود همواره دنبال فرافکنی نسبت به شرایط بین‌المللی و اوضاع منطقه‌ای خود است و آنها می‌خواهند تمام جنایاتشان در منطقه را به دیگران نسبت دهند یا با سرپوش‌های مصنوعی بپوشانند.

وی بیان کرد: آل‌سعود با معرفی ایران به‌عنوان یکی از اضلاع شرارت در منطقه و سپس با تقویت آشوب‌ها در ایران و نشان دادن کاریکاتوری ادعای سرکوب مردم دنبال سرپوش گذاشتن بر جنایات خود است.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی اضافه کرد: سعودی‌ها در کنار غربی‌ها و محور عبری، امروز می‌خواهند جنایات خود مانند حمایت‌های مالی از تکفیری‌ها، حمله به یمن و غزه و کشتار مردم و کودکان بی‌دفاع را برابر دیدگان جهانیان و امت اسلام در هاله‌ای از حجاب قرار دهند.

کشمیر با تأکید بر اینکه ولیعهد سعودی‌ها می‌خواهد جنایات عربستان در منطقه را با تقویت آشوب‌های داخلی در ایران، تشدید فعالیت‌های رسانه‌ای علیه نظام اسلامی، حملات لفظی و تهمت‌زنی به ایران توجیه کند، تصریح کرد: جبهه غربی-عربی- عبری امروز می‌خواهد شکست خود را در بخش‌های مختلف بپوشاند و بهترین راه برای این امر، ایجاد ناامنی در ایران یکپارچه است.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی گفت: آنها پروژه تجزیه ایران را هم به‌طور جدی پی می‌گیرند و جوانان و نوجوانانی که این روزها بر مدار احساسات حرکت می‌کنند، باید بیشتر از همیشه به لایه‌های پنهان آشوب‌ها توجه کنند.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول