اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

استاد دانشگاه بجنورد: فوت مهسا امینی بهانه‌ای برای ایجاد آشوب توسط ضد انقلاب بود

استاد دانشگاه بجنورد گفت: فوت مهسا امینی بهانه‌ای بود تا ضدانقلاب از احساسات قشر جوان سوءاستفاده کند وآن‌ها را به کف خیابان بکشاند و چند روزی کشور را دچار آشوب و اغتشاش کنند.

استاد دانشگاه بجنورد: فوت مهسا امینی بهانه‌ای برای ایجاد آشوب توسط ضد انقلاب بود

حسین پورلسانی، استاد دانشگاه بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، در خصوص اتفاقات اخیر اظهار کرد: آمادگی‌هایی از قبل برای تحرکات اجتماعی برنامه ریزی شده بود که با فوت خانم امینی عده‌ای با بهره گیری از احساسات قشر جوان، مردم را به کف خیابان کشاندند و چند روزی کشور را دچار آشوب و اغتشاش کنند.

وی با اشاره به این‌ که این گونه مشکلات در همه کشورها رخ می‌دهد، افزود: درحوادث مشابه خارج از کشور، رسانه‌های بیگانه به خاطر وابستگی‌های مالی که به این کشورها دارند سکوت می‌کنند ولی کوچکترین مسئله در ایران را مانور رسانه‌ای می‌دهند.

این استاد دانشگاه نقش رسانه‌ها در تبیین اتفاقات و حوادث اخیر را بسیار مهم دانست و گفت: رسانه‌ها باید در اطلاع رسانی وقایع سرعت و دقت لازم را داشته باشند تا دشمن نتواند از جو موجود بر مشکلات جامعه سوء استفاده کند.

پورلسانی بروز رفتارهایی چون آتش زدن قرآن، صدمه به اموال عمومی، آتش زدن بانک ها و آمبولانس از طرف اغتشاشگران را ناشایست دانست و گفت: اصل مطلب حجاب در کشور ایران مشخص است و اینکه عده‌ای موضوع کشف حجاب را مطرح می‌کنند خواسته‌ای نادرست است.

وی ضمن انتقاد از سیستم آموزشی در مدارس، گفت: مسئله حجاب یک کار فرهنگی و بنیادی است و باید نهادهای متولی امر در این خصوص فعالیت کنند و باید بررسی و علت یابی شود که با توجه به وجود دستگاه‌های فرهنگی مختلف اکنون موضوع حجاب در تعدادی از خانواده‌ها و جامعه مورد نقد است.

وی در پایان ضمن انتقاد از دخالت و اظهار نظر سلبریتی‌ها در همه مسائل کشور، گفت: مسئله بررسی فوت خانم امینی یک مسئله حقوقی و در حوزه پزشکی است و دخالت سلبریتی‌ها در مسائلی که اطلاعات و تخصصی درباره آن ندارند کار درستی نیست.

پورلسانی با اشاره به تاثیرات فراوان رفتار و اعمال سلبریتی‌ها بر روی برخی از جوانان بیان داشت: جوانان طرفدار سلبریتی‌ها هستند و آنها را الگو خود قرار می‌دهند به همین دلیل باید بر رفتار آن‌ها نظارت شود.

با اشاره به تاثیرات زیاد رفتار و اعمال سلبریتی‌ها بر روی برخی از جوانان، اظهار کرد: سلبریتی ها باید از اظهار نظر در مسائلی که تخصصی درباره آنها ندارند خودداری کنند و بررسی این مسائل را متخصصین امر واگذار کنند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول