اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

بسته تشویقی به دیم کاران خراسان‌شمالی پرداخت می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از ارائه بسته تشویقی به دیم کاران استان خبر داد.

بسته تشویقی به دیم کاران خراسان‌شمالی پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز حمید نامور، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای این استان از پاییز امسال، اظهار کرد: بسته تشویقی در راستای اجرای این طرح پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه طی اجرای طرح جهش تولید در دیم زارها، اصول فنی کشت به کشاورز آموزش داده می شود، گفت: علاوه بر آن طی این طرح، اجرای کشت در جهت عمود بر شیب زمین، حفظ بقایای گیاهی، بذر مال کردن بذور، شخم حفاظتی، تناوب کشت، کشت علوفه و دانه های روغنی در دیم زارها انجام شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی افزود: سطح دیم زارهای خراسان‌شمالی ۱۶۰ هزار هکتار است که سطح تکلیفی ابلاغ شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی به این استان ۵۰ هزار هکتار است و به دنبال آن هستیم تا سطوح کار شده بیش از این رقم باشد.

نامور با اشاره به اینکه بیشتر علوفه های کشت شده در این استان به جزء جو، در اراضی آبی استان کشت می شد، ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا کشت ترکیبی علوفه را در دیم زارهای استان انجام دهیم.

وی بیان داشت: کشت ترکیبی علوفه در دیم زارهای آیش کشاورزی انجام خواهد شد و این کشت سبب می شود تا دام از تغذیه چندین علوفه بهره ببرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمیته مشترک زراعت دام در استان راه اندازی شده است، تصریح کرد: این کمیته مکان‌هایی که علوفه کشت شده را بررسی و مکان یابی می‌کند و بعد از تولید به دامدار اعلام خواهد کرد که در کدام نقاط علوفه کشت شده و دامداران می توانند آن ها را برای دو تا سه ماه برای دام های خود اجاره کنند.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی قرار بر این است تا طی اجرای طرح جهش تولید در سطح دو هزار و ۵۰۰ هکتار تولید علوفه های ترکیبی انجام شود.

وی ادامه داد: رقم ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید ادوات خاص از جمله عمیق کار، دستگاه کشت مستقیم و سایر ادوات کشاورزی خراسان شمالی در راستای اجرای این طرح اختصاص یافت.

نامور افزود: علاوه بر این، تامین بذر مورد نیاز دیمکاران و پوشش بیمه ای محصولات از دیگر اقداماتی که طی این بسته ارائه می شود.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول