اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

توسعه گردشگری یکی از اولویت های اصلی استان قزوین است

استاندار قزوین با بیان اینکه گردشگری جزو ظرفیت های بی بدیل استان است، گفت: توسعه گردشگری یکی از اولویت های اصلی استان است و باید برای آن برنامه ریزی مناسبی را انجام داد.

توسعه گردشگری یکی از اولویت های اصلی استان قزوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدمهدی اعلایی در جمع تعدادی از فعالان گردشگری استان قزوین اظهار کرد: هر چه که خداوند می‌توانست به عنوان یک خیر و برکت به یک جغرافیا عنایت کند به استان قزوین نصیب کرده است که این موضوع فرصت و مسئولیتی برای مدیران استان به حساب می آید و باید برای استفاده از آن برنامه ریزی لازم را انجام داد.

وی افزود: قزوین به دلیل ظرفیت های تاریخی و طبیعی و به دلیل نزدیکی به پایتخت و برخورداری از محورهای مواصلاتی متعدد که به عنوان یک رود نیل به حساب می آید و روزانه به صورت میانگین ۸۰۰ هزار تردد را در خود ثبت کرده است، می تواند در سطح کشور بسیار اثرگذار باشد و باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.

اعلایی اضافه کرد: در فضای بهره برداری از ظرفیت های گردشگری، تلاش هایی انجام شده است ولی بخش قابل توجهی از ظرفیت‌ها مغفول مانده و به بهره برداری نرسیده است.

استاندار قزوین اظهار کرد: شهر گردشگری و استان گردشگری باید فریاد بزند که گردشگرپذیر است ولی قزوین در حال حاضر اینگونه نیست و باید در حوزه تاریخی و طبیعی اقداماتی را انجام داد که به بهترین شکل ممکن استان را معرفی کرد.

نماینده عالی دولت در استان افزود: اصلی‌ترین نیازمندی برای توفیق در این مسیر، استفاده از ظرفیت و توانمندی فعالین گردشگری و همچنین ایجاد و توسعه مراکز اقامتی و هتل است و در حالی که یکی از اولین و تاریخی‌ترین هتل های کشور در قزوین وجود داشته است، هنوز برای شهری که مدعی گردشگری باشد زیرساخت کافی در حوزه هتل و اقامت وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول