اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

طرح مطالعاتی بار و کالا در تهران کلید خورد

معاون محیط زیست، زیرساخت و نوآوری شهری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: فراخوان طرح مطالعاتی بار و کالا انجام شده و تا یک ماه آینده به مرحله عقد قرارداد می‌رسد.

طرح مطالعاتی بار و کالا در تهران کلید خورد

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، علیرضا نوری درباره طرح مطالعاتی بار و کالا اظهارداشت: شهرداری بر اساس ماده ۹ قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مصرف سوخت کشور مصوب سال ۸۶ وظیفه اصلی را در حوزه مدیریت بار و کالا در شهر و حومه بر عهده دارد و در سال‌های اخیر و پس از تصویب این قانون، شهرداری آنچنان که باید در این حوزه ورود نکرده و لازم است که این بازار که در قانون هزینه‌های گزاف و تناژ بالایی را رقم زده است، تحت کنترل شهرداری تهران قرار بگیرد.

معاون محیط زیست، زیرساخت و نوآوری شهری مرکز مطالعات تصریح کرد: در شهرداری به دنبال توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بار و مسافر هستیم و از منابعی که از جیب شهروندان هزینه می‌شود، در راستای این توسعه سرمایه‌گذاری کنیم؛ اگر این سرمایه وارد بازار نشود، شهرداری در سالهای آینده با مجموعه‌ای مواجه است که هزینه کرده و نتوانسته از فواید آن استفاده کند.

نوری با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل بار و کالا با چند طیف از موتور سواران، اتوبوس‌های بین شهری، وانت‌بارها و کامیون‌ها که به صورت بعضاً مدیریت نشده بار حمل می‌کنند مواجه هستیم، گفت: مرکز مطالعات با همکاری وزارت کشور و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تلاش کرده پروژه مطالعاتی بار و کالا را کلید بزند تا چارچوب اقدامات را در این زمینه مدیریت کند.

وی افزود: در گام بعدی پیشبرد این طرح، به همکاری شهردار تهران، معاونت حمل و نقل ترافیک، شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت کلانشهر تهران نیاز داریم که طرح را عملیاتی کنیم تا شهرداری بتواند در حوزه‌ای که سرمایه گذاری کرده و راه ها را توسعه داده بهره برداری کافی داشته باشد و منابع شهر را به زندگی و جیب شهروندان بازگرداند.

نوری با بیان اینکه شهر با وجود درآمد چند صدمیلیارد تومانی در این خصوص از عواید آن بی‌بهره است، تأکید کرد: امیدواریم با مشارکت وزارت کشور و کلیه ذی‌نفعان مطالعه دقیقی را داشته باشیم. تحلیل‌ها و مطالعات و برداشت داده‌ها، تناژ بارها که نامعلوم و البته مورد اهمیت است و همچنین ابعاد کار را شفاف خواهد کرد. امیدواریم با اقدامات هدفمندتر بازار گسترده را به مدیر رسمی و قانونی آن بازگردانیم و شاهد شکوفایی شهر با استفاده از این منابع باشیم.

معاون محیط زیست، زیرساخت و نوآوری شهری مرکز مطالعات یادآور شد: این طرح آغاز شده، فراخوان صورت گرفته و بازگشایی پاکت در دست اقدام است و تا یک ماه آینده به مرحله عقد قرارداد می‌رسد تا در بازه سال ۱۴۰۲ از نتایج مطالعات بهره‌مند شویم.

 پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول