اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

دشمن سعی دارد با قرار دادن مردم مقابل هم به اهداف خود برسد

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان البرز با بیان اینکه دشمن به دنبال تجزیه طلبی است، گفت: آنان سعی دارند با قرار دادن مردم مقابل همدیگر به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند، در این میان برخی از نخبگان فرهنگی که تحلیل درستی ندارند آب به آسیاب دشمن ریختند که انتظار می‌رود دستگاه قضایی برخورد جدی و قاطع با آنان داشته باشد.

دشمن سعی دارد با قرار دادن مردم مقابل هم به اهداف خود برسد

حسین امیدیان، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به آشوب‌های اخیر و نقشه دشمن در راستای پیشبرد تجزیه طلبی از طریق اغتشاشات، گفت: مسئله تجزیه طلبی در ایران ادامه طرحی است که در خاورمیانه جدید، آمریکایی‌ها برای حل مسئله خودش و تأمین امنیت اسراییل به راه انداختند.

وی با بیان اینکه طرح فوق به گونه ای است که باید جغرافیای کشورها را کوچک کنند، افزود: لازمه تحقق طرح درگیری‌های درون کشوری و بین کشوری است؛ و به طور مثال می‌گویند که ایران باید به ۷ کشور تبدیل شود، همچنین به عقیده آن‌ها، سوریه و عراق هر یک به ۳ کشور و عربستان باید به ۲ کشور تبدیل شود.در این میان مرز آذربایجان و کردستان هدف دشمن و اولویت اصلی آن‌هاست.

امیدیان با تاکید بر اینکه اولویت مردم ایران همبستگی و وابستگی به کشور و پرچم جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: دشمن نمی‌تواند از وجود قومیت‌های مختلف در کشور سو استفاده کند. باید بدانند آذربایجانی‌ها خود را ترک ایران می‌دانند و کردستان و خوزستان و ... هم همینطور هستند

وی با اشاره شرایط روزهای اول انقلاب، اضافه کرد: تجزیه طلب‌ها چندبار این موضوع اغتشاشات را تجربه کردند و در زمان اوایل انقلاب که حتی سپاه هم نبود در کردستان تلاش کردند و به پاوه آمدند و تا بتوانند نقشه‌های خود را عملیاتی کنند اما با حضور شهید چمران نقشه‌هایشان با شکست مواجه شد. دشمن تلاش‌های خود را می‌کند و بارها این خط را تکرار می‌کند تا بتواند ضربه خود را وارد کند و این بار هم شکست خوردند و علت شکست هم این بود که اهدافشان علنی شد. 

این مقام مسؤول با بیان اینکه نمی‌توان محاسبات دقیق آن روزهای دشمن را امروز بررسی و بیان کرد، اضافه کرد: اما خیانت برخی از افراد در داخل کشور آب به آسیاب دشمن ریختن است، برخی با ارائه تحلیل و فکر اشتباه این کار را می‌کنند.

وی یکی از راه‌های مقابله، حمله و تهاجم دشمن را درگیری بین مردم با مردم خواند و افزود: دشمن تمام تلاشش را کرده تا بخواهد نظام را نابود کند و در زمان صدام حملات زیادی به ما شد؛ یکی از آن‌ها تحریم‌‌ها بودند که بنا بر قوانین جنگی تحریم دارو و غذا جنابت و ضد حقوق بشر به شمار می‌رفت.

امیدیان با اشاره به نقش نخبگان در اغتشاشات و آشوب‌های اخیر، اضافه کرد: نخبگان گام اول در درگیرکردن مردم با مردم را دارند، بخشی از این‌ها نخبگان هنری هستند، البته که ما معتقدیم نخبه واقعی کسی است که درست تصمیم می‌گیرد؛ شهرت نوعی از نخبگی است و سلبریتی‌ها نخبگان فرهنگی نامیده می‌شوند و امیدواریم با تحلیل و موضع گیری درست پیش بروند.

افرادی که جذب شگردهای دشمن شدند تحلیل و علم درستی ندارند

وی ادامه داد: دشمن توانسته بخشی را جذب کند و قالبا افرادی هستند که علم و تحلیل خوبی ندارند و این‌ها را در مقابل یکدیگر قرار دادند و از طرفی هم باید نظام جمهوری اسلامی تکلیف خودش را با افرادی که با پول و امنیت و اعتبارات نظام به جایی می‌رسند مشخص کند و در جایی نداریم کسی از نظام ارتزاق کند و در مقابل نظام بایستد و امیدواریم آنهایی که آگاه نیستن آگاه بشوند؛ همچنین انتظار می‌رود دستگاه قضایی با این افراد برخورد جدی داشته باشد.

وی در خصوص سلبریتی‌هایی که نقش لیدر در اغتشاشات را دارند، گفت: دشمن از این‌ها فکت و نشانه‌هایی شامل عکس‌های نامناسب که ناشی از رفتار نامناسب آنها است را دارد و این نوعی خط فشار برای سلبریتی‌ها شده و برخی نااگاه اند و برخی وابسته اند!

امیدیان با بیان اینکه مدت بسیار زیادی است که می‌گوییم باید خود را از دام دیپلماسی سلبریتی نجات دهیم، یادآور شد: متاسفانه تا کنون این مهم عملیاتی نشده است، دشمنان با سلبریتی سازی جمعی از جوانان را که شخصیت‌های آن‌ها هنوز شکل نگرفته وارد میدان علیه نظام می‌کنند و در این خصوص خط روشنگری وارد شد و ابعاد مختلف این‌ حمایت‌ها را نشان داد.

وی در خصوص خشونت گری که از سوی حاضرین در آشوب‌ها رخ می‌دهد، افزود: کسانی این دفعه به میدان اغتشاشات آمدند که هم خشونت جعلی را در مورد امینی محکوم کردند و هم خیابان‌ها را به خشونت کشیدند چرا که خودشان سابقه خشونت دارند، مثل کومله‌ها که اوایل انقلاب فاجعه آفریدند و منافقین آلبانی نشین؛ باید بدانند که خشونتی که ادعا ‌می‌کنند در مورد امینی انجام شده شما هم مقابله به مثل کردید و با شهید کردن نیروهای ارزشی، آسیب به اموال عمومی و.... به خشونت پرداختید، این چطور مبارزه با خشونتی است که خودش سرشار از خشونت است؟ می‌توان بهانه و دروغ بودن موضوع و متوسل بودن دشمن را در اینجا فهمید.

وی تاکید کرد: کنترل نشدن، رها شدن فضای مجازی، بازی‌های خشن و رفتارهای نامناسب و ارتباطات عجیب و غریب در مجازی و ولنگاری که امروز است از عوامل اصلی در شیوع و گسترش این مشکلات است.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول