اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رئیس اتاق بازرگانی سمنان: نگاه به صنعت گردشگری تغییر کند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: نگاه به صنعت گردشگری باید عوض شود؛ زیرا این صنعت، آلایندگی و مزاحمت ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان: نگاه به صنعت گردشگری تغییر کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان صبح امروز در آئین گرامیداشت هفته گردشگری در استان سمنان با قدردانی از فعالان ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان اظهار کرد: استان سمنان جاذبه‌های زیادی دارد و توجه به صنعت گردشگری زمینه‌ساز توسعه استان است.

وی با تأکید بر اینکه صنعت گردشگری به آب نیاز ندارد، افزود: نگاه به صنعت گردشگری باید عوض شود؛ زیرا این صنعت، آلایندگی و مزاحمت ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: مراوده با دنیا و ورود گردشگر خارجی به کشور، در زمینه معرفی ایران نقشی مؤثر دارد.

همزیستی زیبای جنگل، صحرا، کویر و کوهستان در استان سمنان

پیشکسوت طبیعت‌گردی استان سمنان در این مراسم گفت: در استان سمنان شاهد همزیستی زیبای جنگل، صحرا، کویر و کوهستان هستیم و این استان در زمینه گردشگری بسیار غنی و مرکز اکوتوریسم جهان است.

مجید آشوری با اشاره به اینکه 25 درصد عرصه‌های زیست‌محیطی کشور در استان سمنان واقع شده است، افزود: از تمامی ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی استان باید استفاده شود و استان به سمت درآمدزایی از عرصه گردشگری وارد شود.

پیشکسوت طبیعت‌گردی استان سمنان خواستار توسعه خطوط ریلی استان، فعال شدن قطار گردشگری در استان و حمایت هر چه بیشتر از اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان شد.

در این مراسم از سیده فاطمه خادمیان هنرمند رشته سوزن‌دوزی شهرستان مهدی‌شهر که به‌عنوان کارآفرین برتر صنایع‌دستی استان در چهاردهمین جشنواره انتخاب کارآفرین برتر کشور انتخاب شده است، تجلیل شد.

در این مراسم، ضمن تقدیر از فعالان گردشگری و خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر مسافران و زائران استان سمنان، از مجید آشوری پیشکسوت طبیعت‌گردی استان سمنان قدردانی شد و ارائه نمادین کارت راهنمای گردشگری فرزند مرحوم این پیشکسوت طبیعت‌گردی استان از دیگر برنامه‌های این آئین بود؛ مرحوم محسن آشوری از تورگردانان مطرح و جوان استان سمنان بود که تیرماه امسال درگذشت.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول