اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

لایروبی ۸ هزار متر مکعب از رودخانه شهرآباد آبیک

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آبیک از لایروبی ۸ هزار متر مکعب از رودخانه شهرآباد این شهرستان برای انتقال آب بارندگی و پساب ها به رودخانه و توزیع در دشت الله آباد خبر داد.

لایروبی ۸ هزار متر مکعب از رودخانه شهرآباد آبیک

امید رحمانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در آبیک با اشاره به لایروبی ۸ هزار متر مکعب از رودخانه شهرآباد بخش بشاریات شهرستان آبیک اظهار کرد: این لایروبی از انتهای رودخانه یالیان متصل به رودخانه فصلی روستای شهرآباد آغاز و به طول حدود ۶۰۰ متر اجرا شده است. 

وی افزود: طول رودخانه شهرآباد حدود ۲ کیلومتر است که لایروبی حدود ۶۰۰ متر آن اجرا شده و مابقی مسیر هم باید توسط مسئولان اداره منابع امور آب شهرستان لایروبی شود. 

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک لایروبی رودخانه شهرآباد با هدف انتقال آب بارندگی و پساب ها به رودخانه و توزیع در منطقه دشت الله آباد دانست و تصریح کرد: تحقق این مهم به احیای دشت، جلوگیری از گرد و غبار، بهبود وضعیت پوشش گیاهی و حفظ اکوسیستم طبیعی و ایجاد محل مناسب برای انواع گونه های جانوری کمک می کند.

رحمانی نظارت بر انتقال حق آبه مورد نیاز به دشت الله آباد را از سوی مسئولان مربوطه ضروری خواند و افزود: حق آبه مورد نیاز این دشت سالانه ۴۲ میلیون مترمکعب است که در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد و حق آبه ای به دشت نمی رسد. 

وی بیان کرد: جلوگیری از چرای غیرمجاز دام و جلوگیری از برداشت غیرمجاز چاههای آب زیرزمینی و آبهای سطحی می تواند در بیابان زدایی دشت موثر باشد.

گفتنی است در حال حاضر دشت الله آباد به عنوان کانون ریزگرد مطرح است و ۵۰ درصد آلودگی هوای آبیک ناشی از ریزگرد هاست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول