اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

افزایش کمک هزینه سفرهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان کشوری

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از بهبود کمک هزینه سفر بازنشستگان این صندوق خبر داد.

افزایش کمک هزینه سفرهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان کشوری

به گزارش گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، محمود مرتضایی فرد،مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به درخواست بازنشستگان مبنی بر افزایش کمک هزینه و تخصیص وام به سفرهای بازنشستگی، گفت: برای رفاه حال و ایجاد انگیزه در میان بازنشستگان عزیز، کمک هزینه سفر بازنشستگان کشوری برای سایر مقاصد بجز مشهد مقدس از ۵۰۰ هزار به ۷۰۰ هزار تومان برای هر شماره دفترکل افزایش یافت. 

وی افزود: بازنشستگان متقاضی سفر از استان های غیرهمجوار به مقصد مشهد مقدس، (به جز ۵ استان مبدأ خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان و گلستان)، می توانند به ازای هر نفر و تا سقف دو نفر از کمک هزینه یک میلیون تومانی صندوق بهره مند شوند. 

مرتضایی فرد با اشاره به اینکه از ۱۵مرداد تا پایان شهریور امسال بیش از ۷۱۶ نفر بازنشسته و همراه تورهای این صندوق را رزرو کرده اند، گفت: در این مدت، ۴۷۲ بازنشسته و همراه از تورها استفاده کرده و مابقی درحال استفاده از آنها هستند.

به گفته مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، تورهای تعریف این صندوق در دوره زمانی مورد بررسی، آبدرمانی محلات، کیش، مشهد، گیلان و سرعین بوده است.

پیش از این نیز اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از فراهم شدن امکان پرداخت تسهیلات اعتباری ۴ میلیون تومانی سفر به بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش، به صورت قرض الحسنه خبر داده بود. 

این تسهیلات بانکی به مبلغ ۴ میلیون تومان با دوره بازپرداخت یک ساله و نرخ کارمزد ۴درصد به متقاضیان ارائه می شود و بازپرداخت آن یک ماه پس از پرداخت، از حقوق فرد بازنشسته کسر خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول