اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

اغتشاشات چگونه به صنعت گردشگری ایران نیش زد؟/ راهکارهای مقابله با «ایران هراسی» از زبان وزیر میراث فرهنگی

همه رسانه‌های خارجی به صف شده‌اند تا با ناامن جلوه دادن ایران و کلید زدن دوباره پروژه «ایران هراسی»، صنعت نوپای گردشگری کشور را زمین بزنند اما وزیر میراث فرهنگی و گردشگری راهکارهایی را برای مقابله با این توطئه دشمن پیشنهاد داد.

اغتشاشات چگونه به صنعت گردشگری ایران نیش زد؟/ راهکارهای مقابله با «ایران هراسی» از زبان وزیر میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار فارس، ایران در زمره ۱۰ کشور برجسته و شناخته شده به لحاظ جاذبه‌های باستانی، تاریخی و فرهنگی جهان است و از نظر جاذبه‌های طبیعی نیز رتبه پنجم جهان را در اختیار دارد. اما با  وجود این ظرفیت‌ها سهم ایران از این بازار سودآور که یکی از سه پایه اصلی تجارت جهانی محسوب می شود، پایین است.

سهم ناچیز ایران از صنعت سودآور گردشگری

ارزش صنعت گردشگری و سفر جهانی حدود 7581 میلیارد دلار در سال 2014 (10.0٪ از تولید ناخالص داخلی) بوده است و در سال 2015 این صنعت حدود 3.8٪ رشد کرده است. صنعت گردشگری جهانی شاهد  نرخ رشد سالیانه حدود 3.9 درصد است و پیش‌بینی می‌شود که به 11382 میلیارد دلار (10.6 درصد از تولید ناخالص داخلی) تا سال 2025 خواهد رسید.  و در این بین، ایران سهم بسیار ناچیزی از این صنعت سودآور را به‌خود اختصاص داده است.

«ایران‌هراسی» از مهم‌ترین مسائل گردشگری است

عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همزمان با پنجم‌مهرماه روز جهانی گردشگری در توئیتر نوشت:‌ «در آستانه هفته گردشگری برنامه‌های متعددی تدارک دیده‌ایم.

ایران‌هراسی از مهم‌ترین مسائل گردشگری است، تلاش کرده‌ایم با مدل‌های جدید رسانه‌ای با آن مقابله کنیم. اجمالا در کشور ما اینگونه موضوعات مانند «ماروپله» است. درست در جایی که پله موفقیت را طی می‌کنی با یک نیش به پله اول برمی‌گردی!» این سخنان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری درست در روزهایی بود که یک پروژه جدید ایران هراسی در کشورمان با ناامن نشان دادن ایران برای زنان با فوت مهسا امینی در حین حضور در کلاس های آموزشی گشت ارشاد و سپس شروع اعتراضات خیابانی و بزرگ نمایی این اتفاقات به دست رسانه های غربی کلید خورده بود.

موج جدید ایران هراسی و همان نیش ماروپله ای که وزیر میراث فرهنگی به آن اشاره کرد این بار در آستانه رویداد هفته گردشگری آغاز شد و می تواند تبعات جدیدی برای رشد این صنعت نوپا در کشور داشته باشد.

می توان معادله دشمنان ایران را برای ناآرام نشان دادن کشور و ایران هراسی برهم زد

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی روز گذشته در گفت و گو با خبرنگار فارس، با بیان اینکه در کشور ما دائما توطئه انجام می‌گیرد و با دخالت بیگانگان و رسانه هایی که در اختیارشان هست نا رضایتی ها و ناآرامی‌ها  را ده‌ها برابر بزرگ نمایی می کنند، ابراز داشت: طبیعی است گردشگری که این تصاویر را می‌بیند پیش خود بگوید فعلا از رفتن به این کشور صرف نظر می‌کنم.

ضرغامی معتقد است  می توان معادله دشمنان ایران را برای ناآرام نشان دادن کشور و ایران هراسی برهم زد.

 وزیر میراث فرهنگی به این سوال فارس که در روزهای گذشته چه کشورهایی ایران را نقطه غیرامن برای گردشگران کشور خود اعلام کرده اند، پاسخ نداد و  گفت: این موضوع از نظر من اهمیتی ندارد.

آگاهی بخشی به مردم و تبلیغات مثبت راهکار مقابله با ایران هراسی

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه این ناآرامی‌ها و اغتشاشات بر روی همه بخش‌های کشور و همه حوزه های اقتصادی تاثیرگذار است و اکثر کسب و کارها را تحت شعاع قرارمی دهد گفت: راهکار مقابله با آن در درجه نخست آگاهی بخشی به مردم است.

وی ادامه داد: مردم متاثر از اتفاقی که افتاده اعتراض داشتند اما  وقتی این اعتراضات با تحرکات دشمنان وارد فاز اغتشاش شد دیدیم که دیگر مردم همراهی نکردند.

 

ضرغامی با تاکید بر اینکه برای کاهش صدمات اهرم ایران هراسی یکی از وظایف ما آگاهی بخشی به مردم است که با جریانات به ظاهر دلسوز است که در باطن نابودی ایران را می خواهند همراه نشوند، افزود: در کنار همراه کردن مردم با ابزار تبلیغات مناسب از جاذبه‌های ایران، می‌توانیم با حربه ایران هراسی و عدم ورود گردشگر خارجی مقابله کنیم.

برنامه‌های مشترک وزارت امور خارجه و میراث فرهنگی برای مقابله با  حربه  ایران هراسی

وی یادآور شد: یکی از بحث‌های مشترک‌ وزارتخانه متبوعش  با وزارت خارجه مقابله با ایران هراسی است و برای آن برنامه‌ های مشترکی تعریف کرده‌اند. و همکاری رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مناسب‌ترین راهکار برای خنثی کردن پروژه ایران‌هراسی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول