اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

جزئیات پایان فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه/ تغییر نحوه عرضه شرکت‌های خودروساز

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشریح جزئیات پایان فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه، گفت: خودروهای عرضه شده توسط ایران خودرو در نیمه دوم سال به تدریج از شمول قرعه‌کشی خارج خواهد شد.

جزئیات پایان فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه/ تغییر نحوه عرضه شرکت‌های خودروساز

امید قالیباف در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره مباحث مطرح شده درباره حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، اظهار داشت: در ابتدا که فروش و عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه خودرو آغاز شد تقریبا 10 شرکت خودروساز در سامانه یکپارچه و از طریق قرعه‌کشی خودروهای خود را عرضه می‌کردند. 

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: اما به تدریج و با افزایش تولید، این خودروسازها از قرعه‌کشی خارج شدند و در نهایت دو شرکت سایپا و ایران خودرو برای عرضه خودرو از طریق سامانه باقی ماندند که سایپا هم از سامانه یکپارچه خارج شد و اکنون خودروهایش بدون قرعه‌کشی به فروش می‌رسد و بنابراین دیگر موضوعیت ندارد که یک سامانه یکپارچه برای عرضه خودرو از طریق قرعه‌کشی داشته باشیم. 

قالیباف بیان داشت: براین اساس سامانه یکپارچه خودرو حذف می‌شود و شرکت‌های خودروساز نسبت به عرضه خودرو از طریق سامانه‌های مربوط به خودشان اقدام می‌کنند و در مورد شرکت ایران خودرو نیز قرعه‌کشی برای عرضه خودرو توسط خود شرکت انجام می‌شود لذا بعد از برگزاری سه مرحله عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه شیوه  در مرحله چهارم کاملا متفاوت است. 

وی افزود: البته خودروهای عرضه شده توسط ایران خودرو نیز در نیمه دوم سال به تدریج از شمول قرعه‌کشی خارج خواهد شد، ‌‌حدود یک ماه آینده خودرو تارا از قرعه‌کشی خارج و به تدریج سایر محصولات ایران خودرو تا پایان از شمول قرعه‌کشی خارج می‌شود و طبق وعده وزیر صمت تا پایان سال جاری قرعه‌کشی خودرو حذف می‌شود. 

قالیباف اظهار داشت:  ذکر این نکته نیز لازم است که نظارت ما بر قیمت از طریق سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف‌کننده باقی خواهد بود و جدی‌تر نیز خواهد بود و اینگونه نیست که هر خودروسازی با هر قیمتی بتواند خودرو را در سامانه مربوط به خودش عرضه کند بلکه قیمت‌ها حتما باید به تصویب سازمان حمایت برسد اما مدل فروش بر عهده خودروسازان است.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول