اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

رفتار خشونت بار اغتشاشگران، نظام اقتصادی را در معرض خطر قرار میدهد

نصیری، تحلیلگر اقتصادی گفت: رفتار خشونت بار اغتشاشگران موثر بر وضعیت اقتصادی است.

رفتار خشونت بار اغتشاشگران، نظام اقتصادی را در معرض خطر قرار میدهد

هادی نصیری کارشناس ارشد علوم اقتصادی و تحلیلگر اقتصادی درباره تاثیر اعتراضات اجتماعی بر اقتصاد صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: اینکه اعتراضات اخیر چه اثری بر اقتصاد داشته و خواهد داشت موضوعی است که به حال و آینده مربوط است و نحوه مدیریت این جریان به قدری اهمیت دارد که شاید هرگونه سوء رفتار به در معرض خطر قرار دادن نظام اقتصادی منجر می‌شود.

وی افزود: در حوزه اقتصادی این اعتراضات اگر با خشونت همراه شود قاعدتا باعث تخریب اموال و خصوصی خواهد شد و این روند بصورت دومینو وار بر سایر بخشها تاثیرگذار است اما اثر اصلی و عمده‌ای که بر اقتصاد وارد می شود از ناحیه بی ثبات شدن نظام اقتصادی و کسب و کار مردم است، همانطور که در مقدمه اشاره شده بی‌ثباتی در اقتصاد به قدری اهمیت دارد که میتوان جریانهای نقدینگی و حتی تولیدی را تغییر دهد که سرمایه‌گذاران به سمت فعالیتهای غیرمولد و طلا و ارز هدایت شوند. در شرایط بی ثباتی و نبود چشم اندازهای لازم تقاضا برای ارز و طلا افزایش می‌یابد و توقف نکردن این روند شاید باعث فشارهای تورمی بی سابقه‌ای در کشور شود.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی تصریح کرد: اگرچه در بُعد اقتصادی هزینه هایی که تحمیل می‌شود با مدیریت صحیح شاید بتوان آنها را در میان و بلندمدت جبران کرد، اما هرگونه هزینه‌ای که در حوزه اجتماعی وارد شود شاید غیرقابل جبران باشد.

ایشان در ادامه توضیح داد: همونطور که گفته شد سیاست و اقتصاد لازم و ملزوم یکدیگرند و استقلال این دو به تنهایی در تاریخ رخ نداده است.

نصیری گفت: در مجموع می‌توان گفت که اعتراضات اخیر از مجراهایی بر کشور اثرگذار خواهد بود، ابتدا از مجرای اقتصادی که باعث خسارت‌هایی عینی و واقعی در کوتاه مدت میشود و از سوی دیگر تبعات میان مدت و بلند مدت بر نرخ ارز، تورم و بیکاری بر جای خواهد گذاشت که این موضوع باعث افزایش هزینه های اجتماعی و اقتصادی می‌شودو

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول