اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

داور لیگ برتری فوتبال: رفتار اغتشاشگران در صدمه‌زدن به اموال بیت المال توجیهی ندارد

یک داور لیگ برتر فوتبال کشور گفت: اعتراض با اغتشاش فرق دارد و رفتار اغتشاشگران در صدمه زدن به اموال بیت المال هیچ توجیهی ندارد.

داور لیگ برتری فوتبال: رفتار اغتشاشگران در صدمه‌زدن به اموال بیت المال توجیهی ندارد

یوسف مغروری، داور لیگ برتر فوتبال کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بجنورد، اظهار کرد: معترضین خواسته‌هایی دارند که باید رسیدگی شود ولی اغتشاشگران به دنبال ایجاد ناامنی هستند تا جامعه را ناامن جلوه داده و مردم را از نظام و کشور ناامید کنند. 

وی با بیان اینکه بحث اغتشاشگران با معترضین تفاوت دارد، گفت: رفتار اغتشاشگران در صدمه زدن به اموال بیت المال هیچ توجیهی ندارد ولی دولت باید بستر مناسبی را برای مطرح کردن اعتراضات و مشکلات مردمی برای معترضین فراهم کند.

این داور لیگ برتری فوتبال کشور افزود: زمانی که اغتشاشگران شرایط و جو را متشنج و غبار آلود می‌کنند حق و باطل شناخته نمی‌شود و جوانانی که تحت تاثیر جو قرار گرفته و با شرکت دراعتراضات دچار هیجانات شده و باعث ایجاد خشونت‌ها و چالش‌هایی در جامعه می‌شود. 

وی گفت: نحوه تشریح اوضاع و مسائل توسط سلبریتی‌ها و افراد تاثیر گذار، نشان دهنده هدف آنها است.

مغروری ادامه داد: بعضی از سلبریتی‌ها افراد را به بیان اعتراض از روش‌های درست و در چهار چوب منطقی دعوت می‌کنند و برخی از سلبریتی‌ها  نیز افراد را بعضا به رفتارهای هیجانی اعتراض آمیزو خارج از عرف تشویق می کنند و این از جنس اغتشاشگران است و باعث می شود که رفتارهای این افراد درچهارچوب قانون نگنجد. 

این داور لیگ برتری فوتبال افزود: رفتار برخی از اغتشاشگران که به اموال بیت المال و دولتی و به تجهیزات و اماکنی که با پول خود مردم ساخته شده است صدمه و ضربه وارد می‌کند، هیچ توجیهی ندارد. 

مغروری  با اشاره به دستور رییس جمهور مبنی بر لزوم فراهم کردن بستر مناسب برای بیان اعتراضات، گفت: باید بستری فراهم شود تا مردم بتوانند اعتراضات و نواقص و چالش‌های موجود در جامعه را مطرح کنند و نهایتا چاره ای از طرف دولت  برای حل مشکلات آنها اندیشیده شود.  

وی با بیان اینکه در نحوه اجرای هرطرحی انتقادات وجود دارد، اظهار داشت: طرح برخورد با افراد بدحجاب نیازمند بررسی و اصلاح دارد ولی موضوع حجاب و فوت مرحوم امینی بهانه‌ای بود برای منافقین و اغتشاشگرانی که هیچ دلسوزی به نظام و ممکلت ندارند تا ازاین فرصت استفاده کنند و مردم را دچار یاس و ناامیدی کنند. 

مغروری در خصوص اهداف اغتشاشگران از اینجا ناامنی در کشور، گفت: مشاهده شرایط و نحوه رفتار اغتشاشگران نشان دهنده این بود که اینها اصل نظام، اسلام و پرچم ایران را هدف گرفته‌اند نه مشکلات موجود در جامعه را. 

وی در پایان با بیان اینکه در شرایط موجود مسائل و مشکلات حاکم بر جامعه و مسلئه فوت خانم امینی باهم تلفیق شده است، افزود: این مسئله باعث شد افراد نتوانند حق و باطل را شناسایی کنند و باید افراد تاثیر گذار مردم را نسبت به مسائل موجود توجیه کنند تا افرادی که به دلیل هیجانات بالا نمی توانند مسائل را تحلیل کنند را به مسیر درست هدایت کنیم. 

پایان پیام/م 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول