اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

امام جمعه کرمانشاه: خارج‌نشینان بدانند «ایران بیدی نیست که بخواهد با این باد‌ها بلرزد»

امام جمعه کرمانشاه گفت: این سر و صداهای اخیر نشان قدرت کشور است، خط‌دهی این سرو صداها از خارج است. خارج‌نشینان بدانند انقلاب پشتوانه عظیم مردمی دارد، ایران بیدی نیست که بخواهد با این باد‌ها بلرزد.

امام جمعه کرمانشاه: خارج‌نشینان بدانند «ایران بیدی نیست که بخواهد با این باد‌ها بلرزد»

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه امروز در همایش یاوران وقف که در محل حسینیه امام خمینی(ره)  با حضور مسؤولان استان برگزار شد، از خیرات به عنوان آثار باقی و جاوید زندگی یاد کرد.

وی با تجلیل از واقفان استان، گفت: وقف حرکت ارزشمند گذشتگان است، لذا باید آن را پاس بداریم و این فرهنگ بزرگ الهی را به آیندگان منتقل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با مهم دانستن خدمت به مردم، افزود: اگر در برنامه‌هایمان مردم فراموش شوند، کارها ابتر است، لذا مدام باید منشأ خیر برکت و خدمت کردن به مردم باشیم.

وی تأکید کرد: آثار خیر همواره ماندگار است و به عنوان صدقه جاری در جامعه حضور دارد و این از مدیریت اسلام است، چون مدیریت اسلامی منبعث از وحی است و در عالم بی‌نظیر است، در تمام امور مدیریت اسلام حضور دارد، زیرا ۱۴۰۰ سال فقه زنده است و دست به دست می‌چرخد.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: مراجع ما قواعدی مطرح کردند که با آن‌ها می‌توانیم زندگی کنیم، لذا اداره اوقاف باید موقوفات را مدیریت کند و با تبیین این برنامه دینی، اندیشه مردم را نسبت به این سنت ارزشمند الهی روشن نماید. 

وی خاطرنشان کرد: سنت وقف در کرمانشاه با عالی‌ترین شکل ممکن صورت گرفته و مردم اهتمام داشته‌اند، از اول گذشتگان ما با سنت وقف به ما درس داده‌اند، لذا وقف جزء مدیریت اسلام است که اگر به درستی ادا شود فقیری نخواهیم داشت، و رفاه در جامعه ساری می‌شود.

آیت‌الله علما با یادآوری کاروانسراهای استان کرمانشاه، اظهار داشت: همین کاروانسرای‌های استان کرمانشاه عمدتا وقف بوده و اگر مدیریت شوند جامعه غنی می‌شود، لذا باید وقف را زنده نگه داریم وسعی کنیم واقف باشیم و این سنت‌الهی را به آیندگان منتقل کنیم.

وی ضمن اشاره به اتفاقات اخیر استان، گفت: این سر و صداهای اخیر نشان قدرت کشور است و فرزندان نوجوان ما گول می‌خورند، خط‌دهی این سرو صداها از خارج است که ماموران را خسته کنند، لذا معاندان بدانند، هشت سال دفاع مقدس این‌ها را خسته نکرد، انقلاب پشتوانه عظیم مردمی دارد، خارج نشینان بدانند در این سالیان مردم چقدر شهید تشییع کردند، بنابراین بدانید ایران بیدی نیست که بخواهد با این باد‌ها بلرزد، چون خوشبختانه اسلام تمام این موارد را مدیریت کرده است، زیرا این انقلاب منبعث از اسلام و ایران معجزه جاوید پیامبر اسلام(ص) است و در این جامعه هیچ نشاطی بالاتر از خدمت کردن به نظام اسلامی و ولایت نیست.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول