اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پیگیری ترک فعل مسؤولان در تامین آب همدان/ راه‌اندازی گشت ارشاد مدیران

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان از واکنش این مجموعه نسبت به ترک فعل مسؤولان در تامین آب شهر همدان خبر داد و گفت:‌ گروه‌های مطالبه‌گر مردمی هم این موضوع را پیگیری می‌کنند و مسؤولانی که کوتاهی کردند باید پاسخگو باشند.

پیگیری ترک فعل مسؤولان در تامین آب همدان/ راه‌اندازی گشت ارشاد مدیران

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، میثم صابریون دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان ظهر امروز در نشست خبری با رویکرد فعالیت ستاد امر به معروف و گشت ارشاد مسؤولان اظهار کرد: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر بر همگان واضح و تاکید دین و بزرگان است.

وی با اشاره به اینکه حکم تاریخی حضرت امام(ره) در سال ۵۸ نسبت به تشکیل اداره فراقوه‌ای با عنوان اداره امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: سال ۷۱ نام «ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر» شکل گرفت و نقش این ستاد آن بود که مردم خود امر به معروف کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان با بیان اینکه ستاد تا سال ۹۴ موظف شد که کارهای مقدماتی را در راستای امر به معروف و نهی از منکر از سوی مردم انجام دهد و یک نهاد انقلابی، فرهنگی و فراقوه‌ای در فراهم کردن شرایط برای امر به معروف  و نهی از منکر کردن مردم است، افزود: سال ۸۴ ظرفیت قانونی پشتوانه ستاد شد و هدف اصلی ستاد ایجاد ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر نهادینه کردن اصل هشتم قانون اساسی در جامعه است.

صابریون با تاکید به اینکه ۱۲ وظیفه بر عهده ستاد امر به معروف و نهی از منکر است، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر حوزه‌های مختلف دارد و بزرگترین آن در حوزه مسؤولان است.

وی با اشاره به اینکه اواخر سال ۹۷ رویکرد ستاد از حوزه میدانی صرف به سایر عرصه‌های ستاد تغییر یافت و شامل ۱۸ عرصه‌ای شد که در قالب گروه‌های مردمی کارها پیش برود، اضافه کرد: نقش امروز ستاد پشتیبانی، تسهیل‌کننده و حمایت‌کننده گروه‌های مردمی امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان تشکیل گروه‌های میانی مطالبه‌گر را از وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: این حرکت از سال ۹۸ در ستاد تبدیل به گفتمان شده و تاکنون ۱۷۵ تشکل مردمی در ۱۸ عرصه تخصصی در استان شکل گرفته که البته باید تعداد بیشتر می‌‌شد اما در دوره فعلی به دنبال کیفی کردن گروه‌ها هستیم.

صابریون با اشاره به آموزش امر به معروف و نهی از منکر در سه حوزه مختلف ابراز کرد: ستاد در حوزه سیاست‌گذاری وارد شده و تمام جوانب را در سلسله مباحث آموزشی در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه از اهداف ستاد این است که فعالیت مردم در حوزه اجتماعی و فرهنگی و ناظر بر آن فضای مطالبه‌گری شکل گیرد، عنوان کرد: مردم مطالباتی دارند که باید در بدنه حلقه‌های میانی به آن بپردازیم و به درستی مطالبه‌گری انجام شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان با اشاره به اینکه اخیرا در خصوص آب یکی از گروه‌های مطالبه‌گر ورود داشته است، یادآور شد: از سوی این گروه در حوزه آب و خاک مطالباتی انجام شده که تامین آب سالم و بهداشتی برای مردم همدان با توجه به اینکه مصوبه رهبری در سال ۸۳ بوده و نیز تغییر الگوی کشت در حوزه کشاورزی پیگیری شده است.

صابریون با بیان اینکه فعالیت گروه‌های مختلف مطالبه‌گر مشخص است و ستاد نیز در خصوص امر به معروف  و نهی از منکر تخصصی وارد شده و ابدا در این حوزه به دنبال خط‌کشی نیست، اعلام کرد:‌ یکی از اهداف ما گشت ارشاد مسؤولان بوده و در این زمینه نیز اقداماتی در حال انجام است.

وی با تاکید به اینکه امر به معروف و نهی از منکر عرصه‌های مختلفی دارد و یکی هم مربوط به عرصه عفاف و حجاب است، خاطرنشان کرد: فضای ستاد مطالبه‌گری است و به دنبال جلوگیری از منکرات در ادارات هستیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان با اشاره به اینکه مدیری یک منزل سازمانی را در اختیار گرفته و تحویل نداده و در آن نیز هزینه‌هایی داشته که ما به دنبال پیگیری ترک فعل او هستیم، اظهار کرد: به هیچ وجه در این مسئله کوتاهی نخواهیم کرد و ترک فعل را اگر لازم باشد به دستگاه قضا هم ارجاع می‌دهیم اما فعلا موضوع و حساسیت را تذکر دادیم و مطالبه ستاد این است که باید حتما برخورد قانونی شود.

صابریون بیان کرد: یکی از موضوعات مهم هم ساماندهی افراد کارتن به دست برای اجاره منزل در همدان است که با حضور آنها چهره شهر دارالمومنین و دارالمجاهدین مخدوش شده است.

وی با اشاره به اینکه اجاره منزل و سوئیت باید در مکان‌های قانونی انجام شود و سوال این بوده مشکل کجا است که این مسئله قانونی حل نمی‌شود، گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر جلساتی با دستگاه‌ها در این زمینه داشته که نتیجه آن بوده که فرماندار به عنوان رئیس تامین امنیت شهر ورود جدی داشته باشد اما تا اینجا کافی نیست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان با اشاره به اینکه تعداد خانه‌مسافرها بالا است و این نشان می‌دهد ظرفیت بالایی وجود دارد و باید سازماندهی انجام شود، افزود: در این زمینه یک شرکت دانش بنیان ورود کرده و شهرداری نیز موضوعاتی را دنبال می‌کند اما کافی نیست و تعلل نباید باعث بروز منکرات و تخلفاتی شود.

صابریون با بیان اینکه هر فرد و کسانی در سطح شهر خاصه در اقامه امر به معروف مسؤولان ورود کرده‌اند ستاد نیز پیگیری‌هایی داشته است، گفت: در موضوع  تامین آب باید مسؤولان به وظایف خود عمل کنند و ستاد نیز به وظایف خود در این حوزه عمل خواهد کرد.

وی در پاسخ به اینکه در مورد تامین آب همدان مسؤولان وعده می‌دهند و همچنان این موضوع حل نشده، ستاد در این زمینه چطور ورود کرده است؟ بیان کرد: ناظر بر قانون‌گذاری هر دستگاهی وظایفی دارد و تامین آب همدان نیز مطالبه دیرینه است و متاسفانه قبلا پیگیری نشده و مدیرانی ترک فعل داشتند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان با اشاره به اینکه پرونده‌ای در این حوزه تشکیل شده و ترک فعل مدیران سابق و امروز پیگیری می‌شود، ادامه داد: در مدت ۱۸ سال خیلی‌ها درگیر این مسئله بودند و باید مطالبه شود، ما مطالبه حق مردم را پیگیری خواهیم کرد که البته پرونده ابعاد مختلفی دارد و باید به جمع‌بندی نهایی برسیم.

صابریون با بیان اینکه گروه‌های احیاگر نیز معطل ما نیستند و خود کارهایی در این زمینه آغاز کردند و ستاد نیز در چارچوب قانون آنها را مورد حمایت قرار می‌دهد، تاکید کرد: آب پایدار تمیز و بهداشتی حق مردم است و ستاد پیگیری  می‌کند.

وی با بیان اینکه وظیفه ستاد تقدم به امر به معروف و امر به خوبی‌ها است و امیدواریم شاهد بهتر شدن جریان گفتمان و از جمله جریان مطالبه‌گری باشیم، افزود: انباشته شدن مطالبات و کم‌کاری دستگاه‌ها اتفاقات اخیر کشور را رقم زده است و گلایه‌ها وجود دارد که بیشتر نیز متوجه دستگاه‌های فرهنگی است، ۳۲ دستگاه باید به وظایف خود عمل می‌کردند که کوتاهی انجام شده است که باید به دنبال این ترک فعل‌ها بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان با اشاره به اینکه تعیین ابلاغ و نظارت بر شاخص‌ها در ادارات یکی از وظایف ستاد است، عنوان کرد: در این راستا ۷۵ نفر از بازرسان مردمی آموزش دیدند و آنها را به سمت ادارات سوق دادیم.

صابریون با اشاره به اینکه ۹۰ گروه نظارت بر شاخص‌ها را به ۱۷۵ گروه ارتقاء دادیم، خاطرنشان کرد: فعلا در حوزه ستادهای شهرستانی توفیقات کامل حاصل نشده و تمرکز بر ستاد شهرستانی است.

وی بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حوزه دانشگاه و مدارس نیز ورود داشته و تفاهمنامه‌هایی منعقد کرده که در این راستا اقداماتی در سال جدید شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/89026/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول