اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لیتوانی کاردار سفارت روسیه را اخراج کرد

وزارت خارجه لیتوانی ضمن اشاره به عنصر نامطلوب اعلام شدن کاردار سفارت روسیه، گفت که از او خواسته تا خاک این کشور را هرچه سریعتر ترک کند.

لیتوانی کاردار سفارت روسیه را اخراج کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش‌زایی‌های کشورهای غربی به سردمداری آمریکا با روسیه به بهانه جنگ اوکراین، لیتوانی نیز قصد اخراج ارشدترین دیپلمات روسیه در این کشور را دارد.

خبرگزاری «تاس» امروز (دوشنبه) گزارش داد که «سرگئی ریابوکُن» کاردار سفارت روسیه در ویلنیوس، از سوی وزارت خارجه لیتوانی «عنصر نامطلوب» اعلام شده است.

دولت لیتوانی از حدود سه ماه قبل ضمن مسدود کردن مسیر ریلی به شهر «کالینینگراد» در روسیه، از ورود کالاهایی نظیر زغال‌سنگ، فلزات، مصالح ساختمانی و فناوری‌های پیشرفته به این منطقه نیز جلوگیری کرد.

دولت روسیه نیز از لیتوانی درخواست کرده، به قطع «تحریک‌آمیز» جریان تردد به این بخش از روسیه خاتمه دهد و در غیر این صورت مسکو از منافع ملی خود دفاع خواهد کرد.

بعد از آن، «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه در واکنش به این اقدام، تاکید کرد که مسکو به زودی به تصمیم ویلنیوس برای اعلام محاصره حمل‌و‌نقل منطقه کالینینگراد پاسخ خواهد داد و مردم لیتوانی به طور جدی عواقب این اقدامات را احساس خواهند کرد.

کالینینگراد  درمنطقه بالتیک بین کشورهای لیتوانی و لهستان واقع شده است. کرملین بارها اعلام کرده بود که قصد دارد در کالینینگراد سامانه موشکی اسکندر را مستقر کند تا با سامانه دفاعی موشکی آمریکا و ناتو در اروپای شرقی مقابله کند. این منطقه به دژ  موشکی روسیه نیز شهرت دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول