اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

اوکراین سه نیروگاه زباله‌سوز برای تولید برق احداث می کند

شرکت دولتی نفت و گاز اوکراین قصد دارد سه نیروگاه زباله‌سوز برای تولید برق و گرمایش در این کشور احداث کند.

اوکراین سه نیروگاه زباله‌سوز برای تولید برق احداث می کند

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از یوکرین فرم، مدیرعامل شرکت بزرگ دولتی نفت و گاز اوکراین اعلام کرد که این کشور ممکن است از سال آینده استفاده از زباله و پسماندهای زیستی برای تولید نیرو و گرمایش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دستورکار قرار دهد.

به گفته یوری ویترنکو،؛ این شرکت سال آینده سه نیروگاه ترکیبی برای تولید نیرو و گرمایش در منطقه ژیتومیر احداث خواهد کرد که سوخت آنها از زباله‌های خشک و چوبی پسماندهای شهری تامین می‌شود.

ویترنکو افزود: تجربه ژیتومیر نشان می‌دهد که در بسیاری از موارد امکان استفاده از پسماندهای زیستی و زباله در فصل گرمایش به جای گاز طبیعی وجود دارد.

این مقام اوکراینی اعلام کرد که نیروگاه‌های ترکیبی تولید برق و گرمایش از زباله و دورریزهای چوبی هم اکنون در منطقه ژیتومیر در حال ساخت است.

به گفته وی این اقدام برای شرکت نفت و گاز از نظر مالی نسبت به خرید گاز به‌صرفه‌تر است.

ویترنکو تأکید کرد: ما در حال جذب منابع مالی از شرکای بین‌المللی در این زمینه هستیم، چنین پروژه‌هایی هم از نظر فنی و هم از نظر اقتصادی اجرایی و به‌صرفه هستند و به پایداری انرژی در آینده کمک می‌کند. ما باید اهمیت گذار از گاز طبیعی و رفتن به سمت زباله‌های زیستی و منابع جایگزین در سریع‌ترین زمان ممکن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درک کنیم؛ چراکه با قیمت کنونی گاز در بازار بازگشت سرمایه چنین پروژه‌هایی دو تا سه ماه خواهد بود.

البته برخی کارشناسان نسبت به موفقیت‌آمیز بودن اجرای چنین پروژه‌هایی از سوی اوکراین ابهامات جدی دارند؛ به عنوان مثال ماکسیم بلیازکی، سخنگوی سابق شرکت نفت و گاز، هشدار داده که تبدیل کردن گسترده نیروگاه‌های اوکراین برای استفاده از سوخت‌های زیستی غیرواقع‌گرایانه است؛ چراکه برای تولید یک میلیون مترمکعب گاز از سوخت‌های زیستی 100 میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز است و این کشور روزانه در طول فصل سرما 19.4 میلیارد مترمکعب گاز مصرف می‌کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول