اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تیراندازی در جنوب تل‌آویو؛ 2 اسرائیلی زخمی شدند

منابع عبری و عربی خبر دادند که در جریان تیراندازی که در شهر «حولون» صورت گرفت، دو صهیونیست زخمی شدند.

تیراندازی در جنوب تل‌آویو؛ 2 اسرائیلی زخمی شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری عبری و عربی از تیراندازی در جنوب تل‌آویو در فلسطین اشغالی خبر دادند.

خبرگزاری سوا به نقل از نقل از شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش داد که در جریان این تیراندازی که در شهر «حولون» صورت گرفت، دو صهیونیست زخمی شدند.

این شبکه اسرائیلی همچنین اذعان کرد که وضعیت این دو صهیونیست به شدت وخیم است و نیروهای امنیتی این رژیم هم در حال بررسی این رخداد هستند.

هنوز جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر نشده است.

در همین ارتباط، منابع خبری سیزدهم شهریور ماه جاری، از تیراندازی به سوی یک اتوبوس حامل شهرک‌نشینان صهیونیست در منطقه «غور اردن» و زخمی شدن دست‌کم پنج شخص خبر دادند.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که عامل این عملیات ضد صهیونیستی، پنج گلوله به سمت شهرک نشینان صهیونیست شلیک کرده بود. کارشناسان بر این باورند که عملیاتهایی از این نوع، نشانگر این است که عملیات نظامی فردی فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها، پیشرفت چشمگیری کرده است(جزئیات بیشتر).

در پی افزایش عملیاتهای استشهادی علیه صهیونیستها، مجله صهیونیستی «یسرائیل-۱۲» به تازگی گزارش داد، از زمان آغاز موج عملیاتهای استشهادی جوانان فلسطینی در مارس گذشته، ۳۵ هزار اسرائیلی درخواست مجوز حمل سلاح داده‌اند. این در حالی است که بین سالهای ۲۰۱۶-۲۰۲۰ سالانه ۱۰ هزار نفر درخواست مجوز داده بودند.

به گزارش این مجله، این افزایش درخواست مجوز، از زمان جنگ سیف القدس در ماه می ۲۰۲۱ آغاز شد؛ به نحوی که به صورت ماهانه، شش هزار درخواست ثبت می‌شد و تعداد مجوزهای حمل سلاح در رژیم صهیونیستی تا امروز به ۱۹۶ هزار و ۴۰۹  هزار مجوز تا جولای رسیده است.

بنا بر این گزارش، پس از عملیات «الخضیره» که هفتم فروردین ماه گذشته صورت گرفت، ۹ هزار و ۲۳۲ درخواست مجوز سلاح ثبت شد که ۱۳۵ هزار مورد، متعلق به ساکنان همین شهر بوده است. پس از عملیات «بنی براک» که روز نهم فروردین ماه صورت گرفت، ۹ هزار و ۸۶۱ درخواست و پس از عملیات تل آویو در ۱۸ فروردین، چهار هزار و ۸۰۶ درخواست دیگر ثبت شد. 

مسئول شعبه مجوز حمل سلاح در ارتش صهیونیستی هم گفت که طی ماههای گذشته، درخواست مجوز به شدت افزایش یافته و در مقایسه با ماههای پیش از موج کنونی عملیاتهای فلسطینیان، به میزان ۱۰۰% افزایش یافته است.

این مسئول صهیونیستی با بیان اینکه از مارس گذشته بیش از ۳۵ هزار درخواست حمل سلاح ثبت شده است، خبر داد که صهیونیستها بیشتر، خواستار حمل سلاحهای سبک هستند؛ زیرا به راحتی قابل اختفا است و می‌توانند در صورت نیاز به سرعت از آن استفاده کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول