اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

۴ هزار کودک و نوجوان قزوینی عضو کانون پرورش فکری هستند/ برگزاری کارگاه نجوم در ۲۱ مدرسه استان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و‌نوجوان استان قزوین گفت: در حال حاضر ۴ هزار و ۴۷۴ نفر در رده سنی ۴ تا ۱۸ سال عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که ۶۸ درصد آن ها دختر و ۳۲ درصد پسر هستند.

۴ هزار کودک و نوجوان قزوینی عضو کانون پرورش فکری هستند/ برگزاری کارگاه نجوم در ۲۱ مدرسه استان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید علی اکبر موسوی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات کانون پرورش فکری برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل پیچیدگی های که در دنیای امروز داریم‌ بسیاری از مسائل از عهده خانواده ها خارج است و ضرورت دارد برای کودکان مربیان ویژه ای در نظر گرفته شود تا به مسائل حوزه کودک و نوجوان بپردازند.

وی افزود: شیوع کرونا طی دو سال گذشته و افزایش استفاده کودکان از فضای مجازی و تلفن همراه موجب شد تا میزان استفاده کودکان از این بسترها افزایش یافته و اثرات مخربی را بگذارد بنابراین برای جبران این موضوع باید فکری اندیشیده شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و‌نوجوان استان قزوین اعلام کرد: در حال حاضر ما ۱۶ مرکز ثابت و ۵ مرکز سیار روستایی یک مرکز پستی داریم که ۶۲ نوع فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی در حال انجام است و کانون پرورش فکری یکی از نهادهای مهمی است که به کار کودک و نوجوان می پردازد.

موسوی ادامه داد: در حال حاضر ۱۷۱ هزار جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان در قزوین داریم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴ هزار و ۴۷۴ نفر در رده سنی ۴ تا ۱۸ سال عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که ۶۸ درصد آن ها دختر و ۳۲ درصد پسر هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و‌نوجوان استان قزوین یاد آور شد: برای کودکان و نوجوان با معلولیت های جسمی و حرکتی، همچنین نابینایان و ناشنوایان برنامه ها و کتاب هایی در کانون پرورش فکری وجود دارد و برخی از مربیان به ارائه خدمت به این بخش نیز می پردازند.

موسوی ادامه داد: برنامه پویش فصل گرم کتاب در محوطه پارک ها و بوستان ها، جشن روزه اولی ها، اجرای جنگ شاد ویژه برنامه فرشتگان راه آسمانی، ایجاد غرفه معرفی مشاغل در دانشگاه کار، توزیع کتاب به مراکز سیار و پستی، برگزاری مراسم کودک و نوجوان و برگزاری سیزدهمین سوگواره سراسری با عنوان ماه زخمی از جمله برنامه های اجرایی است که طی ماه های اخیر توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام شده است. 

وی اضافه کرد: سیزدهمین سوگواره سراسری با عنوان ماه زخمی به صورت کشوری در قزوین برگزار و ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و‌ نوجوان استان قزوین عنوان کرد: برگزاری کارگاه نجوم از دیگر اقداماتی بود که انجام گرفت و چتر آسمان نمای کانون پرورش فکری به همراه مربیان متخصص در  ۲۱ مدرسه حاضر و به ۳ هزار و ۸۰۰ دانش آموز در این زمینه آموزش دادند.

موسوی اعلام کرد: از ۱۶ لغایت ۲۲ مهر ماه هفته کودک در نظر گرفته شده که برنامه های مختلفی از جمله دیدار با مسئولان استانی، جشن بزرگ روز جهانی کودک در مدرسه کابل البرز با حضور ۷۵۰ دانش آموز، نمایشگاه فرهنگی و هنری، دیدار با بیماران کودک بیمارستان قدس و اجرای طرح پیک امید و..ـ برای این هفته تدارک دیده شده است.

وی یاد آور شد: طرح ادغام کانون پرورش فکری کودکان که چندی پیش مطرح شد طرح خامی بود و هیچ برنامه ای در این خصوص قرار نیست انجام شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین به هیچ عنوان سیاسی نیست، گفت: شاید هر یک از ما دیدگاه سیاسی داشته باشیم اما در فعالیت های کانون هیچ نگاه و دیدگاه سیاسی را اعمال نمی کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در پایان گفت: خواستار آن هستیم که رسانه ها اخبار و اطلاعات مربوط به حوزه کودک و نوجوان را دست کم نگیرند و بخشی از فضای رسانه ای خود را به این بخش اختصاص دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول