اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

رئیس شورای شهرستان تهران برای دومین سال ابقاء شد

احمد صادقی به عنوان رئیس شورای شهرستان تهران برای دومین سال ابقاء شد.

رئیس شورای شهرستان تهران برای دومین سال ابقاء شد

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، انتخابات سال دوم دوره ششم شورای شهرستان تهران با حضور احمد صادقی رئیس شورای شهرستان، سید ابوالفضل میر رفیع نائب رئیس، علیرضا نادعلی خزانه دار، حمید رضا کروبی سخنگووعبدالرضا آشوب منشی شورای شهرستان تهران برگزار شد.

صادقی در این جلسه با اعلان گزارش عملکرد یکساله شورای شهرستان تهران با بیان اینکه شوراها برگرفته از نظر مردم و به‌عنوان منتخبین مردم توفیق خدمت پیدا می‌کنند، اظهار داشت: باید تمام اعضایی که با رای مردم به عنوان خدمتگذار در راس مدیریت های اجرایی قرار می گیرند امورات مردم را به نحو احسن پیگیری و مرتفع سازند و این امر مستلزم این است تا با اصلاح قوانین اختیارات خوبی در اختیار شوراها قرار گیرد.

وی ادامه داد: مردم در انتخاب شوراها نقش خود را به خوبی انجام داده اند و حالا این شوراها هستند که با پیگیری‌ مطالبات مردم در همه حوزه ها و در راس آن شورای عالی استانها و حضور در هیئت رئیسه دولت بتواند در تخصیص عادلانه بودجه سالانه کشور برای کلیه استانها نقش خود را به درستی ایفا کرده و معضلات مردم را با قانونگذاری درست و اجرای صحیح کارها مرتفع کنند.

احمد صادقی با بیان اینکه باید از مجموعه های شورایی یک نماینده در مجامع عالی دولت حاضر و نظرخواهی صورت گیرد، خاطر نشان کرد: بدلیل وجود لایه های مختلف معضلات و گستردگی نوع این چالش ها، قطعا با تراکم کاری در مجموعه بزرگی چون وزارت کشور، قطعاً وزیر کشور نمی‌تواند به تنهایی بعنوان نماینده مردم در هیئت دولت حاضر باشد و باید برای کارشناسی دقیق تر و ریزبینانه تر از وجود رئیس شورای عالی استان‌ها در این امراستفاده شود.

نادعلی: مطالبه گری از اصول اساسی شوراها است   

در ادامه علیرضا نادعلی خزانه‌دار شورای شهرستان تهران پس از استماع گزارش های اعلامی هیئت رییسه در خصوص عملکرد سال گذشته و تقویت روند افزایش اقدامات و در راس آن مطالبه گری بعنوان اصل اساسی شوراها، گفت: باید با مطالبه گری و پیگیری مشکلات مردم در روستاها و بخش ها، الزام به افزایش گستره ی گفتمانی، حضور بدون فیلتر در بین مردم، بازدید های میدانی مدون و برقراری میز خدمت، بتوانیم وظیفه ذاتی خدمتگذاری خود را به بهترین شکل انجام دهیم.

در ادامه این جلسه سید ابوالفضل میر رفیع نائب رئیس شورای شهرستان تهران در خصوص عدم مسئولیت پذیری برخی دستگاه ها برای تعیین حریم ها و حل مشکلاتی که در این خصوص برای شهروندان متبادر می شود، اعلام کرد: اداره کل حریم و همه متولیان در امر حریم می توانند با معوض کردن زمین های روستائیان که در معرض خطر و در حریم رودخانه ها هستند زندگی را برای روستائیان امن سازند.

حمیدرضا کروبی سخنگوی شورای شهرستان تهران نیز در ادامه این جلسه به اقدامات اخیر شورای شهرستان تهران در خصوص صدور سند های ملکی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با تلاش هایی که در این مورد صورت گرفته زمین های کشاورزی روستائیان با پیگیری های انجام شده در سال‌های گذشته سند دار خواهند شد و این اتفاق مبارکی برای روستاییان است.

گفتنی است در پایان جلسه و با آغاز رأی گیری که برای سال دوم دوره ششم شورای شهرستان تهران انجام شد، احمد صادقی با ۵ رأی موافق از ۵ رأی ماخوذه برای دومین سال متوالی به عنوان رئیس انتخاب شد.

لازم به ذکر است، حمید رضا کروبی به عنوان نائب رئیس، سید ابوالفضل میر رفیع به عنوان سخنگو و همچنین عبدالرضا آشوب به عنوان منشی شورای شهرستان تهران بعنوان اعضای دیگر هیات رییسه سال دوم شورای شهرستان تهران هرکدام با 5 رای موافق از 5 رای خوذه انتخاب شدند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول