اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

راه اندازی مرکز امنیت دریایی با تمرکز بر اقیانوس هند و مشارکت ایران و پاکستان و عمان

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در همایش روز جهانی دریانوردی گفت: مرکز امنیت دریایی مشترک بین ایران، عمان و پاکستان با تمرکز بر اقیانوس هند ایجاد می‌شود.

راه اندازی مرکز امنیت دریایی با تمرکز بر اقیانوس هند و مشارکت ایران و پاکستان و عمان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی امشب در مراسم بزرگداشت روز جهانی دریانوردی در محل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: براساس توصیه مقام معظم رهبری سواحل مکران باید آباد شود و بندر راهبردی جاسک در منطقه مکران باید راه‌اندازی شود و سواحل مکران از محرومیت خارج شود.

وی افزود: بحث پسکرانه در دریاها باید جدی گرفته شود و از ظرفیت پسکرانه‌ها باید حداکثر استفاده را داشته باشیم. 

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی استفاده از ظرفیت دریا برای تولید محصولات شیلاتی می‌تواند گره‌گشای اقتصاد کشور باشد و اقتصاد ما باید دریامحور باشد.

شهرام ایرانی گفت: قرار است در یک همکاری مشارکتی بین ایران، عمان و پاکستان مرکز امنیت دریایی با تمرکز بر اقیانوس هند افتتاح شود.

* معاون سازمان بنادر: 3 فروند کشتی اقیانوس پیما طراحی کرده و ساخته ایم

در این مراسم همچنین مجید علی‌نازی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: صنعت دریایی ما رو به جلو حرکت می‌کند و آوازه ناوگان کشتی‌های باری و نفتکش ایرانی در دنیا پیچیده است. به گونه‌ای در دهه هفتاد و هشتاد خورشیدی ایران جزو بهترین‌های دنیا در زمینه نفتکش بود و سال های 2006 و 2011 ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران در دنیا برتر شدند.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر همچنین از طراحی و ساخت سه فروند کشتی اقیانوس پیما و غول پیکر خبر داد و گفت: حضور ایران در آب‌های حاکمیتی و اقیانوس‌ها در دهه 90 همچنین شناسایی شناورهای متخلف در قاچاق سوخت و خودکفایی در صنعت دریایی از دستاوردهای صنعت دریایی کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: شعار امسال سازمان جهانی دریانوردی بهره‌گیری از فناوری‌های جدید برای کشتیرانی سبز اعلام شده است. همچنین استفاده از بنادر و کشتی‌های هوشمند و دارای راندمان بالا در دستور کار این سازمان قرار گرفته است. کشتی‌هایی که میزان آلایندگی و سولفور کمتری در محیط زیست دارند.

علی نازی اظهار داشت: ساخت دستگاه‌های تصفیه آب توازن کشتی‌ها و پلاک هوشمند شناورها از اقداماتی است که توسط متخصصان داخلی انجام شده است. همچنین به‌روزرسانی سامانه‌های آموزشی، برگزاری 618 دوره آموزشی و 44 هزار سند برای دریانوردان و برگزاری 223 دوره کارورزی برای  دانشجویان در شناورهای ایرانی و حمایت مالی از استانداردسازی شناورها و همچنین احداث اسکله‌های گردشگری در سواحل بوشهر و کیش از جمله اقدامات سازمان دریانوردی است.

وی از تیم امنیت دریایی در مسئله بازپس‌گیری نفت سرقت شده ایران از کشتی‌های یونانی و بازپس‌گیری حق ملت ایران تقدیر کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول