اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

افزایش ۲۰ درصدی تردد در جاده‌های شمال

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: تردد کل وسایل نقلیه طی ۶ ماه امسال بیش از ۳۵۸میلیون و ۹۰۱هزار تردد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۰درصد رشد داشته است.

افزایش ۲۰ درصدی تردد در جاده‌های شمال

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، محسن هاشمی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌های مازندران امروز درباره وضعیت ترددهای تابستانی در جاده‌های شمال، اظهار کرد: تردد کل وسایل نقلیه طی ۶ ماه امسال بیش از ۳۵۸میلیون و ۹۰۱هزار تردد بوده که در تمامی محورهای بین شهری شهری و استان و مواصلاتی با استان‌های مجاور به ثبت رسیده و این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۰درصد رشد داشته است.

وی افزود: بررسی تردد ساعتی وسایل نقلیه در استان طی ۶ ماه اول سال جاری نشان می‌دهد بازده زمانی ساعت ۱۷ تا ۲۰ پرترددترین ساعت روز بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ه‌ای مازندران بیان کرد: در ۶ ماهه نخست سال بیش از ۲۶میلیون و ۲۱۶هزار تردد از انواع وسایل نقلیه سنگین در استان مازندران توسط سامانه‌های ترددشمار استان به ثبت رسیده که این عدد برابر میانگین تردد ساعتی ۵هزار و ۸۷۳ وسیله نقلیه بود و نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳.۱درصد افزایش داشت.

هاشمی یادآور شد: آمار تردد ثبت شده در محورهای مواصلاتی با استان‌های مجاور نشان می‌دهد که طی ۶ ماه نخست سال‌جاری از مبادی ورودی و خروجی استان بیش از ۳۳ میلیون و ۳۴۴هزار تردد انجام شده که در مقایسه با سال گذشته حدود ۵۴درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد:  دلیل افزایش تردد در جاده‌های شمال، کاهش محدودیت‌های کرونا به‌دلیل فروکش کردن ابتلا به کرونا و تعطیلات مناسبتی متعدد بوده که محرک ایجاد سفرهای گردشگری بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ه‌ای مازندران گفت: آمار تردد در شهریور ماه سال جاری و مقایسه آن با ماه قبل یعنی مرداد ماه نشان می‌دهد میزان تردد در محورهای مواصلاتی حدود ۳۰درصد افزایش داشته که این مورد معمولا در ماه پایانی تابستان هر سال به‌دلیل افزایش سفرهای گردشگری اتفاق میفتد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول