اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

اوجی: خط لوله گوره به جاسک تا پایان سال به بهره‌برداری کامل می‌رسد

وزیر نفت گفت: همکاران ما در شرکت ملی نفت از طریق پیمانکاران در حال رفع نقص خط لوله گوره به جاسک هستند به همین دلیل این طرح تا آخر سال تکمیل شده و به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

اوجی: خط لوله گوره به جاسک تا پایان سال به بهره‌برداری کامل می‌رسد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس،‌ جواد اوجی وزیر نفت­ پس از حضور در کمیسیون انرژی مجلس ­گفت: امروز در کمیسیون انرژی در پی سوالات نمایندگان مجلس توضیحاتی درباره آخرین وضعیت میادین مشترک ارائه کردم، توضیحاتی مبنی بر اینکه مسئولان وزارت نفت از ابتدای کار دولت سیزدهم کمیته‌ای راهبردی در زمینه پروژه‌ها و میادین مشترک ایجاد کرده‌اند، به همین دلیل امروز می‌توان به جرأت گفت؛ تمامی میادین مشترک ما تعیین تکلیف شده‌اند در این راستا برخی در مرحله مناقصه، برخی در مسیر مطالعه و برخی دیگر در مسیر اخذ مجوز شواری اقتصاد و دولت قرار دارند. 

وی، تأخیر در تکمیل خط لوله گوره به جاسک را سوال دیگر نمایندگان از وی عنوان کرد و افزود: این خط لوله نزدیک به هزار کلیومتر است و از سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان می‌گذرد، اما این پروژه در دولت قبل زودتر از موعد افتتاح شد به همین دلیل نواقص و مشکلاتی داشت که همکاران ما در شرکت ملی نفت از طریق پیمانکاران در حال رفع این نواقص هستند به همین دلیل این پروژه تا آخر سال تکمیل شده و به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

وزیر نفت در پاسخ به­ اینکه ­آیا بحث واردات بنزین جدی است یا خیر؟، توضیح داد: متأسفانه در چند سال گذشته به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در بخش پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها تولید بنزین افزایش نداشته است، این در حالی است که با کاهش بیماری کرونا تردد و سفر‌های مردم به ویژه در ۳ ماه تابستان افزایش پیدا کرد و در نهایت مصرف بیشتر شد، اما با مدیریت موضوع، اجازه ندادیم مردم در تأمین بنزین دچار مشکل شوند.

اوجی ادامه داد: همچنین از آغاز به کار دولت، احداث پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها را دنبال کردیم که وزارت نفت با همکاری بانک‌ها، ساخت پالایشگاهی ۳۰۰ هزار بشکه‌ای را با نام شهید سلیمانی در کنار پالایشگاه ستاره خلیج فارس کلید زده و ساخت پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای دیگری در منطقه مکران دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: از طرف دیگر طرح‌های توسعه‌ای مشابه را به طور جد دنبال می‌کنیم، به طوری که تا پایان امسال یا ابتدای سال آینده پالایشگاهی به ظرفیت ۶۰ هزار بشکه در منطقه سیراف به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نفت مطرح کرد: در بحث بهینه‌سازی و افزایش کیفیت محصولات پالایشگاهی نیز پروژه‌های متعددی در پالایشگاه‌های جاری بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار تعریف کردیم که امیدواریم با حضور رئیس‌جمهور نخستین پروژه را باعنوان پالایشگاه اصفهان در قالب تولید گازوئیل یورو ۵ به بهره‌برداری برسانیم. ­

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول