اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

فوتسال جام ملت‌‌‌های آسیا| عبور آسان و قابل پیش‌بینی از مرحله مقدماتی/ عیارسنجی شاگردان شمسایی در بازی مرگ و زندگی

تیم ملی فوتسال کشورمان که در جام ملت های آسیا حضور دارد با اقتدار راهی مرحله یک چهارم نهایی و حذفی این مسابقات شد.

فوتسال جام ملت‌‌‌های آسیا| عبور آسان و قابل پیش‌بینی از مرحله مقدماتی/ عیارسنجی شاگردان شمسایی در بازی مرگ و زندگی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتسال ایران یکی از تیم‌‌های پرافتخار قاره کهن است که تا کنون ۹۳ بازی در این رقابت‌ها انجام داده و تنها 3 بازی را به حریفان خود واگذار کرده که حاصلش از دست رفتن قهرمانی در سه دوره از جام ملت‌ها است. در 16  بار حضور تیم ملی کشورمان 2 بازی به تساوی رسیده و ملی‌پوشان ایران در ۸۸ بازی پیروز میدان بوده اند. ۱۲ قهرمانی، یک نایب قهرمانی و دو عنوان سومی حاصل عملکرد یکه تازی ایران در فوتسال آسیا در جام ملت‌‌ها بوده است.

فوتسال جام ملت‌‌‌های آسیا 2022 بعد از وقفه چند ساله از چهارم مهرماه با حضور 16 تیم در سالن سعدالعبدالله کویت آغاز شد و تیم ملی کشورمان هم جهت برگزاری این مسابقات به این کشور اعزام شد. طبق قرعه‌کشی انجام شده ایران در گروه سوم با تیم‌های لبنان، اندونزی و چین تایپه همگروه شد.

شاگردان شمسایی در اولین بازی توانستند 5 بر صفر از سد اندونزی بگذرد و در بازی دوم 10 بر یک چین تایپه را شکست دادند و در آخرین بازی از مرحله گروهی هم 9 بر صفر لبنان را از پیش رو برداشتند. همانطور که تمامی کارشناسان گفته بودند تیم ملی به راحتی می‌تواند مرحله اول را پشت سر بگذارد و به مرحله حذفی صعود کند. در مرحله حذفی می‌‌‌توان تیم ملی را محک جدی زد و عیار واقعی آن را شناخت.

وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی در صحبت‌های خود گفته 24 گل زده در مرحله اول تمام شده و بازی در مرحله حذفی، مرگ و زندگی است. حال با توجه به جوان بودن تیم و اینکه بعضی از بازیکنان برای اولین بار است که در تورنمنت بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند کادر فنی باید بازیکنان را آماده مرحله حذفی کنند و شرایط سخت این مرحله را نسبت به مرحله اول یادآوری کنند تا همچون دور اول با اقتدار پیروز میدان و راهی مرحله نیمه‌نهایی شوند.

در مرحله اول این مسابقات عربستان با غلبه به ژاپن اولین شگفتی جام شانزدهم را رقم زد و همچنین دو بانوی داور ایرانی یعنی زری فتحی و گلاره ناظمی، در اقدامی جالب وقتی که کاپیتان‌های دو تیم ژاپن و عربستان مشغول برگزاری مراسم ابتدایی مسابقه بودند درخواست کاپیتان‌های دو تیم بابت دست دادن را رد کردند. آنها با اقدامی جالب و با رعایت مسائل اسلامی از دست دادن انصراف، اما به بازیکنان ادای احترام کردند.

تیم ملی فوتسال کشورمان  امروز از ساعت 11:30 در مرحله حذفی به مصاف ویتنام مدعی می‌رود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول