اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

ارمنستان نظامیان باکو را به حمله خمپاره‌ای متهم کرد

وزارت دفاع ارمنستان ضمن اشاره به حمله خمپاره‌ای نظامیان باکو به مواضع این کشور در مرز، گفت نیروهای ایروان نیز آتش مقابل گشودند.

ارمنستان نظامیان باکو را به حمله خمپاره‌ای متهم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش‌ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، ایروان بامداد سه‌شنبه نظامیان باکو را به حمله خمپاره‌ای به مواضع مرزی متهم کرد.

وزارت دفاع ارمنستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «در تاریخ سوم اکتبر، حدود ساعت ۲۱:۳۰، یگان‌های نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان با استفاده از خمپاره و سلاح‌های سبک کالیبر بالا به سمت مواضع نظامی ما واقع در بخش شرقی مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان تیراندازی کردند».

به نوشته وبگاه ریانووستی، «آرام توروسیان» سخنگوی این وزارتخانه توضیح داد که بعد از شلیک متقابل نیروهای ارمنستانی، طرف جمهوری آذربایجانی نیز آتش خود را متوقف کرد و هیچ خسارتی به مواضع ایروان وارد نشد.

دو روز قبل بود که فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتسب به بد رفتاری نظامیان جمهوری آذربایجان با نظامیان اسیر ارمنستانی و شلیک به آنها منتشر شد که واکنش تند «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر این کشور را در پی داشت.

پاشینیان در توضیح فیلم  اعدام نظامیان غیرمسلح ارمنستانی توسط نیروهای جمهوری آذربایجان در توییتی نوشت: «ارمنستان از همه ساز و کارهای بین‌المللی موجود برای اطمینان از تحقیقات و پیگرد قانونی استفاده خواهد کرد.»

با این حال، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ادعای ارمنستان درباره شلیک به اسرای این کشور را رد کرد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول