اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

ناگفته‌هایی از حضور رهبر انقلاب در دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی(ع)

فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین(ع) با اشاره به حضور رهبر انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی نیروهای مسلح گفت: مراسم دانش‌آموختگی در دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح رفیع‌ترین قله زندگی هر دانشجو و هر دانشگاه است.

ناگفته‌هایی از حضور رهبر انقلاب در دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی(ع)

گروه سیاسی خبرگزاری فارس، مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح، صبح دوشنبه (۱۱ مهر) با حضور فرمانده کل قوا در دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی (ع) فرماندهی کل انتظامی کشور برگزار شد.

در این مراسم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا بیاناتی را درباره نیروهای مسلح و همچنین اغتشاش‌ها و ناامنی‌های اخیر ایراد کردند. 

فرمانده کل قوا تاکید کردند که اغتشاش‌ها و ناامنی‌ها، طراحی آمریکا و رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی بود و حقوق بگیران آن‌ها و برخی از ایرانی‌های خائن در خارج به آن‌ها کمک کردند.

 

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نیروهای مسلح را از جمله ستون‌های استحکام ملی خواندند و با تأکید بر ضرورت تقویت این عامل استحکام‌بخش، خاطرنشان کردند: تقویت نیروهای مسلح برای ایرانِ ما که با دشمنان قلدر و زورگویی همچون آمریکا مواجه است، اهمیت مضاعف دارد و مسئولان نظامی باید با به‌کارگیرهای راهکارهای نو و روزآمد، هوشمندسازی همه برنامه‌ها و ابزارها و تجهیزات، تقویت پژوهش‌های علمی و طراحی بازی‌های پیچیده جنگ ترکیبی در مقابل جنگ ترکیبی دشمن، قدرت دفاعی کشور را افزایش دهند.

 

 

ایشان، نیروهای مسلح را تأمین‌کنندگان امنیت کشور خواندند و گفتند: بنابراین تضعیف نیروهای مسلح، تضعیف امنیت کشور است و کسی که به پاسگاه پلیس یا پایگاه بسیج حمله می‌کند یا در سخنان خود به ارتش یا سپاه طعنه می‌زند، به امنیت کشور حمله می‌کند.

 

 

مراسم‌ دانش‌آموختگی نیروهای مسلح سومین‌بار است که به صورت مشترک برگزار می‌شود و دانشگاه امام حسن مجتبی (ع) فراجا میزبانی سومین دوره آن را برعهده دارد. دانشگاه افسری امام علی(ع) و دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین(ع) میزبانی دو دوره قبل را بر عهده داشتند.

 

 

در این باره، سردار سرتیپ پاسدار نعمان غلامی فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، جزئیاتی از مراسم روز گذشته دانش‌آموختگی دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح را مطرح کرد. مشروح این گفت‌وگو در ادامه آمده است:

فارس: سردار لطفاً در ابتدا درباره مراسم روز گذشته بفرمائید و اینکه شور و حال دانشجویان نیروهای مسلح در این مراسم چگونه بود؟ آیا این مراسم با دو مراسم مشترک قبلی تفاوتی داشت؟

سردار غلامی: مراسم دانش آموختگی در دانشگاه های افسری نیروهای مسلح رفیع‌ترین قله زندگی هر دانشجو و هر دانشگاه است. این مراسم، رفیع‌ترین قله و مطلوب‌ترین و زیباترین لحظات چون این مراسم یک جشن فارغ التحصیلی در محضر ولایت است و دانشجو به عنوان یک سرباز ولی امر(عج) درجه خود را از فرمانده کل قوا دریافت کرده و فارغ‌التحصیل می‌شود.

این سرباز در مراسم دانش‌آموختگی توصیه‌ها و تاکیدات را از فرمانده کل قوا دریافت کرده و در محضر ولایت با آرمان‌های انقلاب و نظام پیمان می‌بندد و سوگند یاد می‌کند. این مراسم از این جهت برای یک افسر و یک دانشگاه بسیار اهمیت دارد. البته برخی هم سردوشی دریافت می کنند و وارد مرحله جدیدی از تحصیل در دانشگاه می‌شود. 

کلیت این مراسم برای دانشجویان دانشگاه‌های افسر نیروهای مسلح یک روز آرمانی و مطلوب است.

از سال 98 که ویروس کرونا آمد، شرایط رعایت دستورالعمل‌های پیشگیرانه مانع از برگزاری مراسم حضوری شده بود و این مراسم به صورت تصویری در محضر فرمانده کل قوا برگزار می‌شد. با اینکه ما توصیه و تاکیدات فرمانده کل قوا را داشتیم و بسیار برای ما مهم بود که سال 99 مراسم دانش‌آموختگی در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد، مشترک بودن آن برای همه ما یک کار جدید بود و آشنایی و رفاقت سازمان های نیروهای مسلح در سطوح مختلف و محبت های بین فرماندهان بین آقایان سلامی، موسوی و اشتری و مجموعه های مختلف ایجاد کرد.

 

 

نکته مهم اولین مراسم این بود که پس از پایان آن و اتمام سخنرانی رهبر انقلاب، دانشجویان نیروهای مسلح با یکدیگر خوش و بش کردند. آنجا یک صحنه ای برای ما پیش آمد که یکی از دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) پیش از آغاز مراسم به نزد من آمد و گفت که برای تشکر از میزبانی دانشگاه افسری ارتش یک رباعی آماده کرده‌ام و آن را برای من خواند که بسیار خوب بود. 

پس از دریافت شعر مذکور با امیر محمودی معاون اجرایی ارتش گفت‌وگو کردم و این موضوع را به اطلاع او رساندم و گفتم که دانشجویان ما می‌خواهند پس از اتمام مراسم با یک رباعی از دانشگاه افسری امام علی(ع) و میزبانی این دانشگاه تشکر کنند. امیر محمودی گفت که مانعی ندارد و دانشجویان شما پس از اتمام مراسم این شعر را پشت تریبون بخوانند. 

مراسم که تمام شد؛ همه دانشجویان به یکدیگر تبریک گفته و با شهدا برای ادامه‌دادن راه آن‌ها تجدید میثاق می‌کردند. سپس، دانشجویان ما (تربیت پاسداری امام حسین(ع)) پشت تریبون حاضر شده و با خواندن یک رباعی از ارتش تشکر کردند. 

سرلشکر باقری که پس از این مراسم نزد فرمانده کل قوا رفته بودند، ایشان از برگزاری مراسم ابراز رضایت کردند و گفتند مخصوصاً قسمتی از مراسم که دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) با خواندن آن رباعی از ارتش تشکر کرده بودند. رهبر انقلاب پس از پایان مراسم رسمی نیز از طریق پخش زنده مشاهده کردند و مورد توجه ایشان قرار گرفته بود. پس از این بود که تشکر در مراسم دانش‌آموختگی به عنوان یک برنامه به برنامه‌های اصلی اضافه شد که یک نکته مهم بود.

نکته مهم این بود که همه دانشجویان از سال 99 منتظر بودند تا رهبر انقلاب را زیارت کنند و هنگامی که ایشان با آن نورانیت، صلابت و ویژگی‌های تخصصی در سان و در اجرای مراسم، وارد میدان شد. دانشجویان می‌گفتند ما همیشه در هماهنگی‌ها نقص‌هایی داریم و به محض ورود رهبر انقلاب این نقص‌ها خود به خود برطرف شد. 

 

 

فارس: آیا رهبر انقلاب روز گذشته پس از پایان مراسم دانش‌آموختگی توصیه‌ای به شما و سایر فرماندهان نداشتند؟

سردار غلامی: حضرت آقا پس از پایان مراسم دانش‌آموختگی در دانشگاه افسری امام حسن مجتبی(ع) فراجا از این مراسم ابراز رضایت کرده بودند و گفتند که مراسم بسیار خوب اجرا شد.

سردار اشتری پس از ترک دانشگاه توسط رهبر انقلاب به جمع دانشجویان و فرماندهان بازگشت. این مورد برای سردار اشتری و فرماندهی انتظامی که میزبان بود یک فضای جدیدی ایجاد کرد. به ویژه اینکه موقعیت فرماندهی انتظامی و شرایطی که در آن قراردارد و اینکه پس از این فاصله زمانی توفیق نصیب دانشگاه فراجا شد که مراسم حضوری در آن جا برگزار شد و شرایطی که فرماندهی انتظامی در مقابله با این فتنه اخیر درگیر بود و این حجم از ظلم ها و اهانت ها به این نهاد شد. 

سردار اشتری گفت که حضرت آقا گفتند من برای شما دعا می‌کنم. فرمانده کل انتظامی همچنین گفت که رهبر انقلاب از برگزاری مراسم ابراز رضایت کردند. هنگامی که سردار اشتری این روایت‌ها را نقل می کرد اشک از چشمانش جاری بود و به دانشجویان می‌گفت که حضرت آقا هم از نحوه اجرای مراسم و هم از زحمات شما برای تامین امنیت در کف خیابان راضی بودند.

فرمانده کل انتظامی همچنین از همه دانشجویان نیروهای مسلح حاضر در این مراسم با اهدای یک هدیه معنوی تقدیر کردند و با همه یک عکس یادگاری گرفتند. 

حضور رهبر انقلاب در مقطع کنونی در دانشگاه امام حسن مجتبی(ع) فرماندهی کل انتظامی و مواضع حکیمانه و الهی که برای پیشبرد اهداف نظام در این مقطع گرفتند، این هم پاسخی بود به دشمنان انقلاب اسلامی و هم حمایتی بود از سربازانشان در تامین امنیت و هم فضایی شد برای انسجام ملی و تقدیر از حضور میلیونی مردم ایران برای دفاع از انقلاب اسلامی. 

 

 

فارس: آیا همکاری‌های علمی و پژوهشی بین دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح وجود دارد؟ این همکاری‌ها چگونه است؟

سردار غلامی: نخستین مراسم مشترک دانش‌آموختگی نیروهای مسلح سال 99 در دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش برگزار شد و ارتش برای برگزاری این مراسم سنگ تمام گذاشت. پس از این بود که فصل جدیدی در همکاری‌های دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح آغاز شد و رهبر انقلاب در این مراسم موضوع هم‌افزایی دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح را مطرح کردند. 

پس از مطالبه رهبر انقلاب، جلسات مختلفی بین سطوح مختلف دانشگاه‌ها برگزار شد و به مجموعه‌ای از تفاهم‌نامه‌ها دست پیداکردیم. حوزه‌های آموزشی، تبادل استاد، برگزاری همایش‌های مشترک، استفاده از زیرساخت‌های آموزشی همدیگر و حوزه‌های مختلف علمی جزو این تفاهم‌نامه‌ها هستند و به یک چارچوب‌هایی دست پیداکردیم.

عملاً این اتفاقات در همکاری‌های میدانی رخ داد. به عنوان مثال، ما سال گذشته همایش آماد و پشتیبانی دفاعی را برگزار کردیم، ما میزبان بودیم ولی همه دانشگاه‌های نیروهای مسلح در این همایش شرکت و ستاد فرماندهی کل قوا از این همایش پشتیبانی کرد که حاصل آن یک خروجی علمی بسیار ارزشمند بود. همایش‌های مختلف دیگری هم با حضور همه دانشجویان دانشگاه‌های نیروهای مسلح برگزار شده و از جهات مختلف یک هم‌افزایی و به هم‌پیوستگی بسیار نورانی و ارزشمند در میان دانشگاه‌های نیروهای مسلح برای تحقق مطالبات رهبر انقلاب رخ داده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول