اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دشمن همیشه در کمین است/ باید برخی رفتارها را تصحیح کرد

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه هرمزگان گفت: عمده آشوب‌های اخیر در کشور در وهله اول حاصل سواستفاده ضدانقلاب‌هایی است که طبق گفته خود به بهانه مهسا امینی قصد براندازی نظام را دارند، اما صورت مساله را نباید پاک کرد.

دشمن همیشه در کمین است/ باید برخی رفتارها را تصحیح کرد

 مژگان پالیک، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان، صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: در روزهای گذشته شاهد اعتراضات و حوادثی در کشور بودیم که با فوت دختر ۲۲ ساله کرد ایرانی پس از دستگیری در گشت ارشاد، کلید خورد و آتش خشم مرگ این جوان تا به امروز فروکش نکرده است.

وی ضمن بیان اینکه کمتر کسی است که با اغتشاش و برهم زدن امنیت در کشور موافق باشد، تاکید کرد: عمده این آشوب‌ها در وهله اول حاصل سواستفاده ضدانقلاب‌هایی است که طبق گفته خود به بهانه مهسا امینی قصد براندازی نظام را دارند و فرصت را مغتنم شمرده و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد و در مرحله دوم محصول بی سلیقگی در موضوع فرهنگ و علی الخصوص بحث حجاب است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم مسئله را از بعد داخلی ریشه یابی کنیم باید گفت اولاً نهادهای فرهنگی کشور در انجام کار فرهنگی در مقوله‌های حجاب، کرامت زن، حقوق زنان، آزادی و... فشل عمل کرده و امور جاری هیچ تناسبی با نگاه روز جامعه ندارد. به طور مثال در جامعه‌ای که جوانان از بروزترین فیلم‌های سینمایی بین‌المللی و اتفاقات روز دنیا الگو می‌گیرند، با استفاده از برپایی بنر و نصب پوستر احادیث ائمه اطهار (ع) درمورد حجاب و حفظ شانیت زن می‌خواهند فرهنگ‌سازی کنند.

پالیک در ادامه تصریح کرد: در صنعت سینما کمتر توجهی به این موضوعات شده و در تلویزیون هم اغلب با سخنرانی و منبر رفتن سعی در انجام آن دارند که در اکثریت موارد این امور نه تنها موفق نبوده که نتیجه عکس می‌دهد. آموزش و پرورش که مهم ترین نهاد تربیتی بعد از خانواده محسوب می‌شود در این امر ظهور و بروز خاصی ندارد و برای تربیت نیروی متخصص در دانشگاه‌های فرهنگیان آموزشی وجود ندارد.

این دانشجوی دانشگاه هرمزگان ریشه دیگر این مساله را چنین بیان کرد که با وجود توافق برخی ارکان حکومتی بر سر عملکرد اشتباه گشت ارشاد در کشور و لزوم تصحیح روش اما هیچ اراده‌ای در جهت تغییر و اصلاح آن نمی‌بینیم و در حد « باید تصحیح شود» باقی مانده و این نگاه سطحی و تاخیر در تصحیح آن، نظام مقدس اسلامی را آبستن تسویه حساب‌های سیاسی کرده است.

وی افزود: امروز کشور ما بیش از هر زمانی به بستری مدیریت شده برای اعتراضات به‌حق عام مردم نیاز دارد تا به آرمان‌های والای جمهوری اسلامی نزدیک‌تر گردد. فراهم نبودن شرایط اعتراض قانونی برای مردمی که از برخی رفتارها خونشان به جوش آمده زمینه‌ای می‌شود تا عصبانیت خود را ابراز کنند.

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه هرمزگان در پایان اشاره داشت: باید گفت با اینکه رفتار آشوبگران در مسائل پیش آمده صددرصد اشتباه و آسیب زا بوده اما این دلیلی نمی‌شود که اصل موضوع فراموش شده و فقط به رفتار معترضین انتقاد کرد. صورت مسئله را نباید پاک کرد و باید به دنبال راهی تصحیح هر چه سریعتر عملکرد نهادهای مسؤول در این زمینه بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول