اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

حجت‌الاسلام حدائق: شیطنت دشمنان تنها مربوط به عصر ما نیست/ فارس میزبان برگزاری عید بیعت و اجتماع مهدی‌یاوران همزمان با نهم ربیع‌الاول

حجت‌الاسلام حدائق در واکنش به توطئه دشمنان در حوادث اخیر گفت: خداوند فرمود همیشه دشمنان اسلام در صدد خاموش کردن نور الهی هستند که حقانیت دین را به حاشیه ببرند، از گذشته تاریخ اسلام دوران ائمه به قب، شیاطین درصدد بودند که نور اسلام را خاموش کنند و این کار جدیدی نیست، این شیطنت‌ها مربوط به عصر ما نیست بلکه مربوط به تمام دوره‌های گذشته است.

حجت‌الاسلام حدائق: شیطنت دشمنان تنها مربوط به عصر ما نیست/ فارس میزبان برگزاری عید بیعت و اجتماع مهدی‌یاوران همزمان با نهم ربیع‌الاول

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، پیش از ظهر امروز در نشست رسانه ای با خبرنگاران که در دانشگاه مهدویت فارس برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن آغاز امامت امام عصر(عج) اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید تلاش پیوسته دشمنان اسلام برای خاموش کردن نور اسلام است، خداوند می فرماید اراده الهی بر این است که خداوند نور خود را جامع و تمام کند اگرچه انسان های بد آن را بر نمی تابند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس در واکنش به توطئه دشمنان در حوادث اخیر عنوان کرد: خداوند فرمود همیشه دشمنان اسلام در صدد خاموش کردن نور الهی هستند که حقانیت دین را به حاشیه ببرند، از گذشته تاریخ اسلام دوران ائمه به قبل شیاطین در این صدد بودند که نور اسلام را خاموش کنند و این کار جدیدی نیست، این شیطنت ها مربوط به عصر ما نیست بلکه مربوط به تمام دوره های گذشته است.

وی در خصوص نقش تبلیغات در گسترش معارف، خاطرنشان کرد: بنی امیه با تبلیغات مردم را در کربلا آوردند، از تبلیغات دشمن نباید غافل شد، هنگامی دشمن علیه ائمه از تبلیغات استفاده می کنند قطعا در خصوص جامعه اسلامی امروز نیز اینگونه است، تبلیغات یک شمشیر دو سر برنده و بازنده است که اگر در دست انسان های متدین قرار گرفت نقش کاربردی و اگر در دست انسان های مخرب قرار گرفت کار تخریبی را دارد.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه گفت: بزرگترین مرکز ضد مهدوی در تلاویو قرار دارد که علیه آن کار می کنند، ما نیز نباید کوتاهی کنیم بلکه باید تلاش کنیم تا فعالیت های خود را گسترش دهیم، خداوند می فرماید اراده الهی بر این است که نور خود را تمام کند، دشمن می خواهد نور را خاموش کند اما خداوند نور خود را تمام می کند.
حجت الاسلام والمسلمین حدائق با بیان اینکه نباید در حفظ و گسترش دین کوتاهی کرد، افزود: همانطور که دوره پیشینیان نیز به اتمام رسید دوران ما نیز تمام خواهد شد بنابراین باید برای گسترش دین تلاش کرد، اسلام تاریخ مصرف ندارد پشت آن خداوند است، مخلفین اسلام انسان های کافر هستند، کسانی که با اسلام زاویه پیدا می کنند جزو کفار هستند، مخلفت های کفار سبب نمی شود که اراده الهی متوقف شود.  

وی به ویژگی های نور اشاره کرد و بیان داشت: آرامش در زندگی، نظم در امور، عامل رشد و شکوفایی، عامل وحدت و انسجام از جمله ویژگی های نور است، از این رو وجود پیامبر(ص) مایه آرامش، نظم، عامل شرد و عامل وحدت بود.

مدیرعامل بنیاد مهدویت فارس بیان کرد: اگر بخواهیم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم، به عنوان یک مسلمان در برابر دشمنان باید چه کارهایی کرد؟ یکی از روش هایی که در قرآن برای مبارزه با دشمن است تقویت ایمان است، نکته دیگری که قرآن به آن اهتمام می ورزد این است که با بیگانگان نباید دوستی کرد، افزایش قدرت نظامی از دیگر مواردی است که قرآن کریم می فرماید در برابر دشمنان باشد داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید همانطور که دشمنان علیه اسلام عمل می کنند ما نیز با کار و تلاش بسیار در برابر آنان ایستادگی کنیم، جواب قدرت نظامی، قدرت نظامی و جواب رسانه، رسانه است، دوستی با دشمنان از نگاه قرآن کریم امر ناپسند است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس در واکنش به اغتشاشات اخیر نیز عنوان کرد: هنگامی سرباز دشمن از پای زن یهودی خل خالق بیرون آوردند امام فرمود اگر شخص کافری این را بشنود و دق نکند ظلم است، اسلام اینگونه است، قطعا اسلام ظلم و هتاکی را نمی پذیرد اما به بهانه دفاع از مظلوم ظلم شد، امنیت را زیر سوال بردند، به مقدسات توهین کنند، قرآن آتش بزنند و اموال عمومی را تخریب کردند، این ظلم نیست، اگر خانم امینی نیز نبود دشمن یک بهانه ای دیگر داشت، قطعا اسلام با ظلم موافق نیست.

در ادامه، حجت الاسلام سعید آزاده، نیز با اشاره به برگزاری برنامه‌های بنیاد مهدویت در ایام نهم ربیع، اظهار داشت: در شش ماه گذشته ۱۰ دوره مقدماتی بهشت ظهور را در شهرستان ها برگزار کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه در هر شهری که امام جمعه وجود دارد یک شعبه بنیاد مهدویت تشکیل شده است، اضافه کرد: برنامه ریزی ترم دوم، سوم و چهارم مرکز تخصصی مهدویت ویژه طلاب مدارس علمیه نیز انجام شده است.

معاون فرهنگی بنیاد مهدویت فارس عنوان کرد: برگزاری جشن پایان هشتمین دوره تربیت مربی مهدویت در فسا، اعزام تعداد ۲۰ نفر مبلغ مهدوی به مدارس آموزش و پرورش نواحی شیراز و اعزام ۲۵۰ استاد مهدوی به مکان هایی که سه‌شنبه های مهدوی در آنجا برگزار شده از جمله برنامه های آموزشی بنیاد مهدویت بوده است.

وی به فعالیت‌های بنیاد مهدویت در بخش فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری شانزدهمین مسابقه میثاق و شرکت ۱۰ هزار نفر،  برگزاری ششمین جشنواره امام مهربان من و تجلیل از ۲۷ اثر برگزیده، آموزش کتاب امام مهربان من در ۴۰ پایگاه سواد آموزی، برگزاری دعای ندبه در مهدیه، تهیه پیک چشمه خورشید و توزیع آن میان مدارس، برنامه ریزی و اجرای ۸ هزار و ۵۰۰ برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی در سطح استان فارس، تدوین کتاب چهل‌پرسمان و پاسخ به سوالات مهدوی از دیگر برنامه هایی بوده که در بخش فرهنگی برگزار شده است.

حجت الاسلام آزاده به برگزاری برنامه های ۹ ربیع نیز اشاره و بیان کرد: اجتماع عید بیعت در سطح فارس پس از نماز جمعه، بزرگداشت ۹ ربیع الاول با حضور مهدی یاوران در مهدیه شیراز، هفتمین جشنواره امام مهربان من ویژه تمام دانش آموزان استان فارس، برگزاری دوره آموزشی مقدماتی و تکمیلی در ادارات کل استان، اعزام مبلغین به ادارات در سه شنبه های مهدوی و اجرای رادیو مهدویت در خصوص پرسش های مهدوی از جمله برنامه‌های نهم ربیع الاول به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول