اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

برگزاری نمایشگاه «نسیم یادگاران» در قزوین

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: نمایشگاه نسیم یادگاران به مدت ۲۰ روز برقرار است که از هفته دفاع مقدس آغاز و تا ۲۰ مهر ماه ادامه دارد.

برگزاری نمایشگاه «نسیم یادگاران» در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن کریمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه نسیم یادگاران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این نمایشگاه، نسیم یادگاران نامگذاری شده تا بدین وسیله بتوانیم گوشه ای از دفاع مقدس را برای نسل جدید ترسیم کنیم.

وی افزود: امیدواریم نسل نوجوان و جوان با شرکت در این نمایشگاه بتوانند با مبانی ارزشمند آن دوران آشنا شوند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین خاطر نشان کرد: در سالیان گذشته عموما بازدید کنندگان تماشاچی و نمایشگاه بیشتر سخنران محور و راوی محور بود اما امسال محیطی دفاع مقدسی و راهیان نوری شبیه سازی کردیم.

کریمی ادامه داد: ماکتی از عملیات والفجر ۴ ترسیم کردیم و دانش آموزان از بدو ورود مراحل اعزام، عبور از موانع، درگیری تصرف، پاک سازی مرزی، بیرون کردن دشمن، نبرد در کردستان و غرب کشور، مرحله آزاد سازی اسرا از دست داعش و عبور از پل های خیبری را مشاهده می کنند.

وی عنوان کرد: نمایشگاه دارای بخش های مختلفی از جمله تیراندازی با سیمیلاتور، بازدید ادوات جنگی و ایستگاه های صلواتی است.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اعلام کرد: اجرای نمایش و سرود و ایفای نقش دانش آموزان با تمثال شهدا از جمله بخش های دیگر این نمایشگاه است.

کریمی بیان کرد: در طول نمایشگاه تلاش کردیم تا بازدید کنندگان به صورت مشارکتی نیز ایفای نقش کنند که محدودیت های ایمنی اجازه اینکه بتوانیم انفجارات داشته باشیم را نمی دهد و از این رو در حد توان و استاندارد انفجاراتی صورت می گیرد.

وی اعلام کرد: نمایشگاه در وسعت یک هکتار و به مدت ۲۰ روز برقرار است که از هفته دفاع مقدس آغاز و تا ۲۰ مهر ماه ادامه دارد.

کریمی توضیح داد: تاکید ما این است که دانش آموزان متوسطه اول از این نمایشگاه دیدن کنند که به یک بلوغ فکری هم رسیده باشند و راویان ما بتوانند از عملیات ها صحبت و دانش‌آموزان بهره ببرند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اضافه کرد: پیش بینی می کنیم بالغ بر ۱۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید داشته باشند.

وی مطرح کرد: ما در هر سانس ظرفیت ۲۰۰ نفر را داریم و روزانه ۵ سانس در نظر گرفتیم و با توجه به استقبال، سانس های ما یک ساعت و نیمه بود که گاها به دلیل اشتیاق دانش آموزان به ۳ ساعت هم می رسد.

کریمی افزود: تیپ حضرت صاحب الامر(عج) زحمات زیادی کشیدند و یک گردان برای آماده سازی این سنگر کمک کردند و حدود ۳۰ نفر از بچه های فرهنگی نیز یاری رسان هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، عملیات والفجر ۴ در سال ۱۳۶۲ به فرماندهی فرج الله فصیحی رامندی در محور مریوان_بانه و پنج وین عراق صورت گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول