اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

سریال دامنه‌دار تناقض‌گویی‌ها درباره مرحومه «مهسا امینی»/ پشت پرده این تناقض گویی‌ها چه کسانی هستند؟

در حالی که پدر مرحومه مهسا امینی بارها تاکید کرده بود که دخترش سابقه هیچ نوع بیماری حتی سرماخوردگی نیز نداشته؛ حالا در اظهار نظری متناقض بیان کرده است که مرگ دخترش ربطی به بیماری قبلی او ندارد!

سریال دامنه‌دار تناقض‌گویی‌ها درباره مرحومه «مهسا امینی»/ پشت پرده این تناقض گویی‌ها چه کسانی هستند؟

گروه سلامت خبرگزاری فارس:‌ حادثه فوت مهسا امینی همچنان نُقل محافل مختلف است و اظهار نظرهای مختلفی از سوی خانواده این مرحومه بیان می‌شود. در این میان اظهارات پدر مرحومه امینی قابل توجه است. وی در حالی که در روزهای ابتدایی بروز این حادثه صریحا تاکید داشت که دخترش هیچ بیماری حتی سرماخوردگی هم نداشته است، اما جدیدترین اظهارات از سوی وی با این مضمون همراه هست که بیان می‌کند مرگ دخترش به خاطر بیماری قبلی نبوده است!

برای آشنایی مختصر با سیر این اظهار نظرهای متناقض از جمله نداشتن هیچ نوع بیماری کافی است به  خلاصه پرونده پزشکی خانم امینی که چندی قبل توسط خبرگزاری فارس و بر اساس مستندات مراکز درمانی منتشر شده است، توجه کنیم ؛ جایی که در آن آشکارا و با ارائه مستندات پزشکی سوابق مراجعه نامبرده به مراکز درمانی مختلف بیان شده است؛ از جمله نکته قابل تامل مراجعه مکرر خانم امینی به پزشک متخصص مغز و اعصاب و غدد بوده است.

در ادامه به تعدادی از مراجعات وی به مراکز درمانی مختلف در سال‌های گذشته اشاره شده است و با مراجعه به سامانه تامین اجتماعی تطبیق این موارد و پزشکان معالج قابل صحت سنجی است.این موارد شامل  

۱۳۹۴/۹/۱: ویزیت توسط متخصص داخلی در بیمارستان سقز

۱۳۹۵/۹/۱۳ : ویزیت توسط متخصص اطفال بیمارستان سقز

۱۳۹۵/۱۲/۲۴: مراجعه به متخصص جراحی در بیمارستان سقز

۱۳۹۶/۲/۱۹: مراجعه به متخصص داخلی در بیمارستان سقز

۱۳۹۶/۳/۷: مراجعه به پزشک عمومی در شهر سقز

۱۳۹۶/۴/۲۲: مراجعه به متخصص داخلی در بیمارستان سقز

۱۳۹۶/۶/۱۵: مراجعه به متخصص مغز و اعصاب در شهر سقز

۱۳۹۶/۷/۲۲: مراجعه به متخصص جراحی در بیمارستان سقز

۱۳۹۷/۳/۱۷: مراجعه به متخصص داخلی در بیمارستان سقز

۱۳۹۸/۴/۱: مراجعه به متخصص اطفال در شهر سقز

۱۳۹۸/۷/۹: مراجعه به متخصص داخلی در بیمارستان سقز

۱۳۹۸/۷/۲۰: مراجعه به متخصص داخلی مغز و اعصاب در شهر سقز

۱۳۹۸/۹/۲۴: مراجعه به متخصص داخلی مغز و اعصاب در بیمارستان سقز

۱۳۹۸/۱۱/۵: مراجعه به متخصص مغز و اعصاب در بیمارستان سقز

۱۳۹۹/۱/۹: مراجعه به متخصص مغز و اعصاب در بیمارستان سقز

۱۳۹۹/۴/۲۴: مراجعه به متخصص بیماری های داخلی در شهر سقز

۱۳۹۹/۶/۱۰: مراجعه به متخصص مغز و اعصاب بیمارستان سقز

۱۳۹۹/۹/۱۵: مراجعه به متخصص مغز و اعصاب در بیمارستان سقز

۱۳۹۹/۱۰/۲۳: مراجعه به پزشک عمومی شهر سقز است.

بررسی پرونده بیمار طی سال های گذشته نشان می‌دهد، وی به طور مکرر به متخصصان مغز و اعصاب مراجعه کرده و داروهای تجویز شده برای بیمار، احتمال ابتلای مهسا امینی به بیماری مغزی را افزایش می‌دهد. همچنین بررسی پرونده نشان می‌دهد وی طی سال گذشته چند نوبت به صورت مکرر به شهر تبریز برای درمان توسط متخصص غدد مراجعه کرده است.

پیش از این، پدر مهسا امینی به طور مکرر به رسانه‌ها از جمله خبرگزاری فارس گفته بود، دخترش در 22 سال گذشته سابقه هیچگونه بیماری نداشته و جزء برای سرماخوردگی به پزشک مراجعه نکرده است.این در حالی است که بنا به گفته برادرش، خانم امینی قبلا سه بار دچار غش شده بود.

با این تفاسیر، در تازه ترین اظهارات محمد صالح نیکبخت، وکیل خانواده امینی ضمن تکذیب شایعه‌هایی مبنی بر اینکه علت اصلی مرگ مهسا امینی بیماری‌های زمینه‌ای بوده است، اعلام کرد: همه پزشکان پزشکی قانونی اعلام کرده‌اند بیماری قبلی مهسا امینی ارتباطی با مرگ وی ندارد.

بنا به گفته نیکبخت، مهسا امینی در سال ۱۳۸۶ یعنی حدود ۱۵ سال پیش وقتی ۷ سال سن داشته، عمل داشته و عمل جراحی روی او صورت گرفته ولی این عمل هیچ گونه ارتباطی با مرگ او در بیمارستان کسری یا اینکه قبل از آن در جاهای دیگر حوادثی به وجود آمده نداشته است.

 همه پزشکان پزشکی قانونی هم اعلام کردند بیماری قبلی مهسا امینی ارتباطی با این موضوع ندارد و متاسفانه عده‌ای این مسئله را بهانه کرده‌اند برای اینکه بگویند مهسا در گذشته چنین بیماری داشته و عامل مرگ اصلی او این مریضی بوده است. ما در جلسه شنبه گذشته پزشکی قانونی حضور داشتیم، همچنین پزشکی محترمی که او را معالجه کرده بود، صراحتا قیده شده است که مرگ خانم مهسا امینی، حادثه‌ای که برای او پیش آمده ناشی از آن عملی که صورت گرفته نبوده است.

 همچنین خانواده مهسا امینی در همان جلسه پزشکی قانونی به ما اعلام کردند او غده‌ای بزرگ در بالای چشمش داشته و پیش دکتر شیروانی رفته و او طبق نظر پزشکی اعلام کرد اگر این غده را عمل کنیم یا نکنیم هیچ تاثیری در وضعیت سلامتی او نخواهد گذاشت و جانش در سلامت کامل خواهد بود. اما با وجود چنین غده‌ای که ممکن است در بینایی او تاثیر بگذارد ما برای احتیاط عمل خواهیم کرد. این نهایت موضوعی بوده که برخی این را بهانه کردند که سابقه این بیماری و بیماری‌های دیگر را داشته است.

این اظهارات وکیل خانواده امینی در حالی عنوان شده است که  قبلا و بارها پدر وی تاکید کرده بود که دخترش هیچ گونه بیماری نداشته و تمام مباحث دال بر اینکه دختر وی سابقه بیماری داشته است را رد کرده بود.

محمد رئیس‌زاده رئیس سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس با بیان اینکه وزیر کشور از پیشنهاد تشکیل کمیته حقیقت‌یاب استقبال کرد، افزود: در این کمیته از نمایندگان انجمن علمی جراحی اعصاب، انجمن رادیولوژی و انجمن علمی داخلی قلب ایران حضور داشتند و سه جلسه در این خصوص با حضور معاون انتظامی امنیتی وزیر کشور و دبیر شورای امنیت کشور تشکیل شد و یکی از جلسات در حضور وزیر کشور برگزار شد. همه ابعاد پرونده بررسی شده و این پیگیری ادامه دارد تا اینکه حقی از بیمار در روند رسیدگی پرونده ضایع نشود.

وکیل خانواده و پدر خانم امینی در جلسه پزشکی قانونی حاضر شدند

رئیس سازمان نظام پزشکی اظهار داشت: دو جلسه مفصل با مسوولان پزشکی قانونی داشتیم و پیشنهاد شد اگر والدین بیمار تمایل داشته باشند کمیسیونی در نظام پزشکی برای بررسی پرونده تشکیل شود؛ هرچند پزشکی قانونی طی روزهای آتی نظر نهایی خود را در این خصوص اعلام خواهد کرد. وکیل خانواده و پدر خانم امینی در جلسه پزشکی قانونی حاضر شدند و شواهد علمی به اطلاع آنها رسید.

آنچه مسلم است این موضوع است که گروه و افرادی در حال جهت دهی به خانواده مرحومه مهسا امینی هستند و شاهد این مدعا اظهارات متناقض پدر مرحومه است؛ به طوری که وی قبلا صریحا داشتن هر نوع بیماری فرزندش را رد کرده بود اما حالا تغییر عقیده داده و عنوان کرده است که فوت دخترش ربطی به بیماری قبلی وی ندارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول