اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

معرفی برنامه‌های متنوع هفته ملی کودک

ویژه‌برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک روز ۱۲ مهر ۱۴۰۱ و در نشستی رسانه‌ای برای خبرنگاران رسانه‌های جمعی تشریح شد.

معرفی برنامه‌های متنوع هفته ملی کودک

به گزارش خبرگزاری فارس، این نشست با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری، ابوالقاسم سلیمانی دبیر هفته ملی کودک، محمود مروج معاون فرهنگی کانون، غلامرضا کیانی رئیس کانون زبان ایران، محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون و اهالی رسانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست ابوالقاسم سلیمانی دبیر هفته ملی کودک و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری با بیان اینکه هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر برگزار می‌شود گفت: در جلسه شورای سیاست‌گذاری هفته ملی کودک که با حضور مدیرعامل کانون و نمایندگان دستگاه‌ها روز ۹ شهریور در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون برگزار شد اسامی روزها و روزشمار این هفته به‌ این صورت اعلام شد: ۱۶ مهر: کودک، صلح، بازی و نشاط؛ ۱۷ مهر: کودک، حقوق اجتماعی، آموزش، ‌امنیت و سلامت؛ ۱۸ مهر: کودک، رسانه، فناوری‌های نوین؛ ۱۹ مهر: کودک، هویت ملی، نام‌آوران و قهرمانان ملی، ۲۰ مهر: کودک، کتاب، ادبیات، خلاقیت هنری؛ ۲۱ مهر: کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری و ۲۲ مهر: کودک، خانواده، اخلاق و مهرورزی.

در ادامه حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری ضمن خیرمقدم به اصحاب رسانه، بیان کرد: به کمک مربیان که سرمایه‌های ما هستند درصدد هستیم در سراسر کشور هفته خوبی تحت عنوان هفته ملی کودک برگزار کنیم.

وی افزود: کودکان ارزشمندترین سرمایه ملی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و ما امانتدار این سرمایه‌ها هستیم. کودکان این سرزمین آینده‌سازان این کشور هستند و کانون پرورش فکری خانه آنهاست.

علامتی اظهار کرد: کانون با اتکا به مربیان خود در حوزه‌های ادبی، فرهنگی و هنری همیشه سعی کرده است محل پرورش استعداد کودکان و نوجوانان باشد.

مدیرعامل کانون با بیان اینکه همه ما در قبال کودکان مسئول هستیم و آنها امانت‌های پروردگار هستند ادامه داد: هفته ملی کودک بهانه‌ای است برای اینکه توجه مسئولان، خانواده و جامعه را معطوف به حوزه کودک کند و تلنگری باشد برای مردم که به حوزه کودک توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: توجه مسئولان، مردم، جامعه و خانواده نسبت به نیازهای کودکان از اهداف اصلی هفته ملی کودک است. در حقیقت هفته کودک آغازگر برنامه‌هایی است که در طول سال آتی انجام خواهد شد.

علامتی تصریح کرد: هفته ملی کودک سال ۱۴۰۱ با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» برگزار می‌شود و برنامه‌های متنوعی برای این ایام پیش‌بینی شده است. در این هفته حتما مخاطبین اصلی ما کودکان هستند اما درکنار اینها اولیا و مربیان بهره‌مند خواهند شد. همچنین برنامه‌های هفته ملی کودک با گستره ملی در ۳۱ استان، روستاها و حوزه‌های عشایری با امکاناتی که در مراکز وجود دارد اجرا می‌شود.

مدیرعامل کانون ادامه داد: شورای سیاست‌گذاری هفته ملی کودک متشکل از همه دستگاه‌هایی است که برای کودکان فعالیت می‌کنند و همه در راستای این هفته برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دادند و این بهانه‌ای شد تا یک هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف در هفته کودک انجام شود.

وی درباره برنامه شروع هفته ملی کودک گفت: افتتاحیه هفته ملی کودک با برپایی نمایشگاهی از فعالیت‌های کانون برگزار خواهد شد و فعالیت‌های مراکز در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

حامد علامتی در ادامه به معرفی بخشی از برنامه‌های کانون در هفته ملی کودک پرداخت و از این برنامه‌ها نام برد: برپایی کارگاه‌های فرهنگی‌هنری، ادبی، علمی، دینی و... از سوی مربیان کانون در نمایشگاه هفته ملی کودک، ویژه‌برنامه‌های نمایش‌های صحنه‌ای شامل اجرای تئاتر، قصه‌نمایش، نقالی، مسابقه، بازی و... در بخش استیج نمایشگاه هفته ملی کودک، اجرای ویژه‌برنامه مقابل در ورودی مرکز تولید تئاتر (واقع در پارک لاله تهران) شامل: نمایش، بازی، مسابقه و...، نمایش دیجیتال آثار برگزیده‌ مسابقات بین‌المللی نقاشی درسال‌های ۲۰۲۰ و۲۰۲۱ در بسترهای مجازی کانون، اجرای نمایش بر روی تماشاخانه سیار در مناطق محروم اطراف تهران، عیادت از کودکان بیمار بستری در بیمارستان‌ها و اهدای کتاب و بسته‌ فرهنگی به آن‌ها، معرفی کتاب‌های کانون با شخصیت‌های عروسکی هر روز در غرفه انتشارات کانون، اجرای قصه‌نمایش بر اساس قصه‌های ایرانی هر روز در فضای باز نمایشگاه، برگزاری کارگاه (کودک، مادر، عروسک) آموزش عروسک‌سازی هر روز در غرفه معاونت تولید کانون، میز بازی بندک، میز بازی سازه هندسی، میز بازی‌های رومیزی سمیرغ، طوطی و بقال و هفت گنبد، میز بازی معمایی (معماهای فلزی و بند در بند و...) و نمایش آنلاین یک فیلم سینمایی، یک فیلم‌تئاتر و یک انیمیشن کانون در پورتال اینترنتی کانون به نشانیkpf.ir .

وی سپس ادامه داد: برگزاری چهار نشست تخصصی با موضوع‌ «کودک و نوجوان و سازندگی تمدنی»، «زندگی در دنیای متاورس»، «کودک و نوجوان و رسانه» و «کودک و نوجوان و توسعه پایدار» از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک است. همچنین برپایی دو نشست تخصصی «فراسو» در زمینه بررسی مباحث مختلف حوزه کودکان برگزار خواهد شد.

رونمایی از مجموعه سه جلدی «پیامبر مهربانی» (تالیف مصطفی خرامان) با حضور نویسندگان و علاقه‌مندان در روز ۲۰ مهر در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌ها از دیگر برنامه‌هایی بود که علامتی به آن اشاره داشت.

حضور انیمیشن «بچه زرنگ» در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر

همچنین در این نشست برنامه‌های غرفه کانون زبان ایران در نمایشگاه هفته ملی کودک به این ترتیب عنوان شد: معرفی برگزیدگان مسابقه نقاشی اربعین از سوی کانون زبان ایران، پخش کلیپ و تیزرهای تولیدی کانون زبان، اجرای مسابقه جدول کلمات متقاطع، اجرای برنامه نقاشی برای کودکان در غرفه کانون زبان، اجرای مسابقه لغات انگلیسی و اجرای شعرخوانی توسط زبان آموزان و مسابقه رایانه‌ای از ۱۷ تا ۲۲ مهر.

در بخشی دیگر محمدرضا کریمی‌صارمی گفت: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک کانون متحرک برای مکان‌هایی است که مرکز ندارد. در این تماشاخانه‌ها تئاتر، فیلم و انیمیشن نمایش داده می‌شود.

معاون تولید کانون همچنین به نمایش ۷ فیلم و ۷ تئاتر در فضای مجازی و به‌صورت رایگان برای کودکان سراسر کشور در راستای عدالت اجتماعی اشاره کرد.

در ادامه معاون تولید کانون با بیان توضیحاتی درباره تازه‌ترین تولیدات امور سینمای کانون از حضور انیمیشن «بچه زرنگ» تازه‌ترین محصول سینمایی کانون پرورش فکری در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر خبر داد.

محمود مروج معاون فرهنگی کانون نیز در این نشست بیان کرد: تلاش مربیان ما این است که مراکز کانون بانشاط باشد. نیازهای کودکان و مطالبات خانواده‌ها برای ما مهم است و در مراکز کانون پرورش فکری فضای تعامل، اندیشه و گفتگو وجود دارد.

مروج در ادامه توضیح‌هایی درباره مراکز فراگیر کانون برای کودکان با نیازهای ویژه ارائه داد.

در ادامه این نشست خبرنگاران سؤال‌های را خود را مطرح کردند و حامد علامتی و معاونان او به سوال‌ها پاسخ دادند.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول