اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

رئیسی: مردم سرمایه انقلاب‌ هستند/ تمام تلاش ما باید برای افزایش امید باشد

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه تلاش مداوم، ناامیدکننده دشمن و امیدوارکننده مردم است گفت: مردم سرمایه انقلاب هستند تمام تلاش‌ها باید برای افزایش امید به کارآمدی نظام در کشور باشد.

رئیسی: مردم سرمایه انقلاب‌ هستند/ تمام تلاش ما باید برای افزایش امید باشد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز سه‌شنبه(12 مهرماه) در مراسم آغاز نهمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهارداشت: امیدوارم خداوند متعال به برکت نام امام عسکری(ع) و فرزند بزرگوارشان حضرت ولی‌عصر(عج) برکات خود را بر نظام مقدس ما و امت اسلامی نازل فرماید.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید از مقام معظم رهبری بابت اعتماد به اعضای این دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام فرمودند، تشکر کنم، گفت: امیدوارم بنده به عنوان یک عضو کوچک و اعضای محترم و ریاست محترم مجمع بتوانیم در این دوره در جهت اجرای منویات ایشان گام‌هایی برداریم تا وضعیت و شرایط مجمع متفاوت از دوره های قبل باشد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه اجرایی کشور آمادگی دارد در دوره جدید فعالیت مجمع‌تشخیص‌مصلحت، همکاری مناسبی با مجمع‌ و نیز بخش نظارت آن داشته باشد افزود: با شناخت وظایف مجمع که در حکم صادره از سوی معظم له به صورت دقیق بیان شده است. این جایگاه عالی مجمع تشخیص که به عنوان هیات عالی مستشاری رهبری مواردی را بررسی کرده و خدمت ایشان تقدیم می‌کنند، آن تدقیق مسائل مطرح شده در مجمع و احاطه‌ای که ایشان در حکم صادره تاکید فرمودند باید به حقایق کشور داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه احاطه به حقایق باعث می‌شود که تشخیص مصلحت از یک اتقان برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: این اتقان برای کشور بسیار مهم است که سیاست‌ها به صورت متقن تقدیم رهبر انقلاب می‌شود. از این جهت، مسئولیت مجمع را به یک مسئولیت خطیر تبدیل می‌کند تا نسبت به آنچه در کشور مصلحت است، توجه کند.

وی افزود: نسبت به موضوع نظارت که امر بسیاری مهمی است برای اینکه در جایگاه امامت فقط بحث ارائه طریق نیست. در بحث‌های کلامی می‌خوانیم که امام المسلمین هم ارائه طریق می‌کند و هم ایثار الی‌المطلوب، معلوم می‌شود که جامعه و امت اسلامی به این مقصد و مقصود رسیده است.

رئیسی با بیان اینکه امت چند عنصر دارد که عناصر آن؛ حرکت، پویایی، هدف‌دار بودن و آخرین آن امام امت است که این امت را با استفاده از همه ظرفیت‌هایی که در درون امت وجود دارد آن را به اهداف بلند و مقصد برساند، تصریح کرد: اطمینان به رسیدن مقصد و مقصود که اهداف مهم آن در بیانیه گام دوم انقلاب صادر شده توسط رهبر انقلاب محورهای بسیار کلیدی و اساسی است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مردم سرمایه انقلاب هستند و تلاش مداوم، ناامیدکننده دشمن و امیدوارکننده مردم است گفت: تمام تلاش‌ها باید برای افزایش امید مردم به کارآمدی نظام در کشور باشد.

وی ادامه داد: استقلال، آزادی، توجه به سبک زندگی اسلامی، عدالت، علم و فناوری و 7 محور یا فصل اساسی که در این بیانیه آمده است. هم وضعیت موجود خوب بیان شده و هم اهداف بلندی که در این بیانیه، بیان شده است. باید به  این نقطه ها رسید و توجه به این نقطه‌ها بسیار مهم است. 

رئیس جمهور اظهارداشت: باید در ضمن سیاست‌ها، جهت‌گیری‌های کلی هم نظام اجرایی، هم نظام تقنینی، هم نظام قضایی و تمامی نهادها و ظرفیت‌های کشور جهت‌گیری‌ اساسی آن‌ها در اینجا به عنوان سیاست‌ها قرار داده می‌شود. نظارت بر اجرای سیاست ها بسیار اهمیت دارد. یعنی معلوم شود که وضع موجود و وضع مطلوب چیست و آیا ما به آن رسیده‌ایم یا خیر؟. 

وی افزود: در حکمی که حجت‌الاسلام و المسلمین آقای محمدی گلپایگانی قرائت کردند، رهبری در دو نقطه نسبت به نظارت‌ها بر اجرای سیاست‌های نظام تاکید کردند. یعنی مشخص شود که سیاست ها اجرا شده است یا خیر؟. طبیعتاً هر چه سیاست‌ها دقیق‌تر و متقن باشد بهتر است و در حکم نورانی خود اجازه دادند هر جا نیاز است اصلاح و به روز رسانی شود تا سیاست‌ها پیگیری و اجرا شود.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه منقح‌شدن و تنقیح سیاست‌ها مورد تاکید مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: استفاده از مراکز علمی، دانشگاهی و نخبگی در کشور جزو موارد مورد توجه است و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام هرچه از دانش و تجربه بهره‌مند باشند نیاز داریم تا آنچه قرار است به عنوان سیاست‌ها تدوین شود را به روز کنیم. آنچه حتی به عنوان تشخیص مصلحت نظام در حل مسائل بین مجلس و شورای نگهبان باید اعلام شود.

وی با بیان اینکه نسبت به دستگاه اجرایی که امروز در جایگاه مسئولیت دولت هستم، ادامه داد: همواره نسبت به اجرای سیاست‌ها تاکید کردم هم فکر می کنم که کشور باید بر این مدار بچرخد. یعنی هم قانون‌گذار قوانینی که به عنوان سند بالادستی تصویب می‌کند براساس سیاست ها باشد، هم مجریان براساس این سند بالادستی به عنوان سیاست‌های مصوب اجرا کنند و هم این سیاست ها در همه نهادها و دستگاه های اجرایی کشور کاملا اجرایی شود. شاخص هایی برای اندازه گیری و تشخیص کارآمدی دستگاه ها نکاتی است که در حکم مقام معظم رهبری آمده و خود را مقید به اجرای آن می‌دانیم.

رئیس‌جمهور گفت: در تلاش هستیم برنامه هفتم توسعه کاملاً منطبق بر سیاست‌های اعلامی از طرف معظم له باشد. ان‌شاءالله قوانین مصوب و آئین نامه و بخشنامه‌ها و روش‌های اجرایی نیز مبتنی بر همان باشد و جامعه را به سمت رشد سوق دهد و اطمینان حاصل شود که نظام یک آهنگ واحد دارد که آن هم اجرای سیاست‌ها است. ما با مجمع همکاری‌های مهمی داریم و امیدوار به ادامه آن هستیم.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: امروز بابت حضور رهبری حکیم و فرزانه در رأس نظام سر بر آستان ربوی می‌ساییم که حقیقتاً سخن و کلام او امام الکلام و فصل‌الخطاب است. واقعاً هدایت‌های حکیمانه ایشان در روز گذشته، همه ناآرامی‌ها و مشکلات کشور و آن مسائلی که مردم و مسئولین را رنج می‌داد، خاتمه بخشید.

رئیس‌جمهور این وضعیت را برای دولت و مسئولین امر در بخش‌های مختلف مسئولیت‌آور توصیف و تصریح کرد: مسئولیت همه ما این است که در جهت افزایش امید و اعتماد مردم به کارآمدی دستگاه‌های اداری و نظام اداره کشور تلاش کنیم و این مسئله در گرو کار و تلاش مداوم و شبانه‌روزی است. کار و تلاش مداوم می‌تواند دشمن را ناامید و امید مردم را به عنوان سرمایه‌های گرانقدر انقلاب روز به روز افزون کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول