اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

گشت‌زنی جنگنده‌های چین اطراف تایوان

در ادامه قدرت نمایی ارتش چین به تایوان، شماری جنگنده و ناو این کشور اطراف این جزیره مشاهده شدند.

گشت‌زنی جنگنده‌های چین اطراف تایوان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه اعمال قدرت نظامی چین به تایوان، شماری از جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی چین روز سه‌شنبه اطراف تایوان گشتزنی کردند.

به گزارش منابع خبری، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که ۹ فروند جنگنده و چهار فروند کشتی جنگی چین اطراف این جزیره رؤیت شدند.

وزارت دفاع تایوان مطابق بیانیه‌‌های قبلی خود مدعی آمادگی یگان‌ها راداری، موشکی و هوایی خود شد.

بعد از سفر تحریک آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اوایل ماه آگوست به تایوان ، وضعیت پیرامون این جزیره ملتهب شد. چین این سفر پلوسی را نشانه‌ای از حمایت از جدایی‌طلبی در تایوان دانسته و آن را محکوم کرد.

چین در واکنش به این سفر دست به برپایی رزمایش‌های گسترده در اطراف تایوان زد. از آن زمان تا کنون چند کشور شامل فرانسه، لیتوانی، آمریکا و ژاپن، هیات‌هایی از برخی چهره‌ها و مقامات خود را به این جزیره اعزام کرده‌اند که این سفرها به نوبه خود تنشها در تنگه تایوان را افزایش داده‌اند.

تایوان از سال ۱۹۴۹ تا کنون به صورت خودمختار از چین اداره شده است. پکن این جزیره را یکی از استان‌های خودش می‌داند و با هر گونه ارتباطات رسمی کشور‌های دیگر با تایپه مخالف است (جزئیات بیشتر).

تحلیلگران براین باورند که علیرغم تجهیز تایوان به سامانه‌های دفاع موشکی، نیروی هوایی این جزیره توان ایستادگی برابر نیروی هوایی قدرتمند چین را ندارد. تایوان به چند سامانه‌ دفاعی مجهز شده  است  و نیروی هوایی تایوان حدود ۷۰۰۰۰ نیرو و بیش از ۴۰۰ هواپیمای جنگی دارد. با این حال، نیروی هوایی تایوان به سختی با همتای چینی خود قادر به مقابله است. تنها نیروی هوا دریای چین ناوگانی متشکل از ۱۷۰۰ فروند هواپیمای جنگی است.

از اینها گذشته، نیروی هوایی تایوان در سال‌های اخیر متحمل یک سری سوانح  مرگبار شده است. حد نصابی که نگرانی‌هایی را در مورد آمادگی رزمی نیروهای مسلح جزیره همزمان با جولان جت‌های نظامی چین در منطقه ایجاد کرده است.
از سویی دیگر، نیروی دریایی این جزیره اخیرا از زمین گیر شدن ناوگان بالگردهای «سیکورسکی اس-۷۰» ساخت آمریکا بعد از یک سانحه هوایی خبر داد. پیشتر نیز  یک فروند جنگنده «اف-۱۶»، یک فروند «میراژ-۲۰۰۰» و یک فروند جت آموزشی «ای تی-۳»  تایوان دچار سانحه شدند.

این در حالی است که بر اساس آمار منتشر شده، نیروی هوایی ارتش چین بیش از ۳۳۷۰ فروند هواپیمای نظامی دارد. خلبانان رزمی نیروی هوایی چین به طور میانگین ۱۰۰ تا۱۵۰ ساعت پرواز در سال انجام می‌دهند که میزان بسیار قابل توجهی است.

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول