اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

یک شاعر آیینی: آتش زدن پرچم، از سوی هر ایرانی محکوم است/ حجاب بهانه دشمن برای آشوب بود

یک شاعر آیینی همدانی با بیان اینکه وظیفه‌ تک تک ما محکومیت آتش زدن‌ پرچم و اهانت به مقدسات است گفت: ملت ما برای دفاع از وطن اگر بخواهند به خیابان بیایند و تنها فوت کنند اغتشاشگران را باد می‌برد، اما با صبوری و بینشی که دارند وارد میدان می‌شوند و حرف خود را کوبنده می‌زنند.

یک شاعر آیینی: آتش زدن پرچم، از سوی هر ایرانی محکوم است/ حجاب بهانه دشمن برای آشوب بود

مریم برزگر شاعر آیینی همدانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: هنرمندان و هر فردی که احساس دین به کشور، نظام و شهدای عزیزمان دارد، باید مسائل را تبیین کند و اقدام به جهاد در این مرحله کند، در همه برهه‌ها این اتفاقات رخ داده، به سهم خود سعی کردم تا زمانی که فضای مجازی این امکان را به من داده در کار تبیین باشم و بگویم مشکلات هست، اما شکستن شیشه و آتش زدن ماشین‌ها راه حل آن نیست.

وی گفت: من به عنوان یک شهروند می‌خواهم تبیین کنم، وقتی جوانی با خشم درونی خود از ما می‌پرسد، کجا برویم مسالمت‌آمیز مسائل خود را بگوییم، یک فراخوان بدهند، مانند فراخوان‌هایی که در تلویزیون زیرنویس می‌کنند مانند اجتماع امت مسلمان در میدان انقلاب تهران؛ خب یک چنین فضایی برای جوانان ما باشد، کجا هست که اینها بروند و حرف‌های خود را بزنند؟

این فعال فرهنگی و شاعر آیینی اظهار کرد: من یک فرد متعهد هستم و در این راه خواهم ماند، اما باید جواب داشته باشم که به آنها بگویم برای مثال از کدام راه می‌توانید مسائل خود را مطرح کنید، به شخصه به شدت درگیر شغل خودم بودم اما سال‌هاست به خاطر علاقه‌ام به شعر آیینی آن را رها کرده‌ام چراکه معتقدم در این عرصه باید خط انقلاب را نشان دهیم و مسلک شهدا را زنده کنیم اما وقتی برخی به ما بگویند چرا وقتی مشکلات را می‌بینید، در اشعار خود به آن اشاره نمی‌کنید باید به این مسائل هم جواب داشته باشیم.

برزگر افزود: ما به توصیه مقام معظم رهبری در اشعار خود امیدبخشی را در نظر داریم وقتی یک شعری برای شهید می‌گوییم به انقلاب حتمی امام عصر(عج) ختم می‌کنیم یا وقتی درباره امام حسین(ع) سخن می‌گوییم به انقلاب حضرت مهدی(ع) متصل می‌کنیم، اما جوان امروزی ما مقداری خشم دارد، خیلی از جوانان ما سالم و بندگان خوب خدا هستند فقط باید حرفشان شنیده شود.

وی ادامه داد: طبیعی است وقتی نوجوان و جوان فضا را برای بیان و دریافت مطالبات خود پیدا نمی‌کند، سوءاستفاده‌کن، اغتشاشگر و یا رسانه بیگانه از این فرصت استفاده ‌کند، او سعی می‌کند جوان ما را شستشوی مغزی دهد و کسی که خشم دارد در آن لحظه نمی‌تواند شرایط را به درستی حلاجی کند و از خود بپرسد آیا مسیر را درست می‌پیماید؟ که به ظاهر هم دلسوزانه و جوان‌پسندانه صحبت می‌کند.

این شاعر و فعال فرهنگی گفت: مانند این است که یکی از اعضای خانواده می‌خواهد با پدر و مادر خود درددل و صحبت کند اما وقتی فضا را فراهم نمی‌‌بیند ناخودآگاه شرایطی فراهم می‌شود که فردی غریبه ورود کرده و به او خط بدهد و این جوان ما از محیط خانواده گیرایی را نمی‌بیند و احساس می‌کند پذیرای او نیستند، به سمت فرد غریبه می‌رود و حتی ممکن است که شیشه خانه را نیز پایین آورد.

برزگر تصریح کرد: هر فردی که در این کشور زندگی می‌کند وظیفه‌اش این است که آتش زدن‌ پرچم و اهانت را محکوم کند، مشخص بود که بحث اصلاً حجاب نیست، حجاب یک بهانه و دستاویز بود که مدام هم تکرار می‌شود، گرانی بنزین را بهانه می‌کنند می‌ریزند خیابان، برای ماکارونی، روغن می‌ریزند به خیابان و خسارات بسیاری می‌زنند، حرف‌ها باید معقولانه و کارها عاقلانه باشد آیا باید ملت ما این فرصت را به اغتشاشگران بدهند که بزنند در و دیوار بانک و آن را پایین بیاورند یا ماشین آتش بزنند؟

وی خاطرنشان کرد: ملت ما برای دفاع از وطن اگر بخواهند به خیابان بیایند و تنها فوت کنند اغتشاشگران را باد می‌برد، اما با صبوری و بینشی که دارند وارد میدان می‌شوند و حرف خود را کوبنده می‌زنند، امید است دیگر فرصتی به اغتشاشگران داده نشود و مشکلات حل شود تا آنها به هر بهانه‌ای نریزند داخل خیابان‌ها.

این شاعر آیینی گفت: باید یک فضایی باشد که مسالمت‌آمیز و دوستانه بیایند و مشکلات خود را بگویند و هیچگونه خشونتی رخ ندهد اعتراضات عقلانی و منطقی صورت گیرد و به ما هم بگویند تا جواب بدهیم و زبان هنرمند کوتاه نباشد، هنرمند باید پر از جواب باشد.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول