اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سازمان ملل: کره شمالی قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض می‌کند

دبیر کل سازمان ملل ضمن محکوم کردن آزمایش موشکی جدید کره شمالی، گفت: این اقدام نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است.

سازمان ملل: کره شمالی قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از واکنش‌های منفی ژاپن، کره جنوبی، آمریکا و اتحادیه اروپا به شلیک موشک بالستیک میان‌برد توسط کره شمالی، این بار نوبت به سازمان ملل رسید که آن را محکوم کند.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل شامگاه سه‌شنبه ضمن محکوم کردن آزمایش موشکی جدید کره شمالی، گفت این اقدام نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است.

به نوشته وبگاه ریانووستی، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل در این‌باره توضیح داد: «دبیر کل پرتاب موشک بالستیک میان‌برد توسط کره شمالی در چهارم اکتبر را قویاً محکوم می‌کند. این اقدامی بی‌پروا و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت بود».

دوجاریک طی نشست خبری ضمن ابراز نگرانی از اینکه کره شمالی بار دیگر خطرات چنین اقداماتی را برای ایمنی پروازها و ناوبری بین‌المللی نادیده گرفته، افزود: «دبیرکل، کره شمالی را تشویق می‌کند تا گفت‌وگو با طرف‌های اصلی را برای دستیابی به صلح پایدار و خلع سلاح کامل و قابل راستی‌آزمایی شبه جزیره کره از سر بگیرد».

این در حالی است که بامداد چهارشنبه نظامیان آمریکا و کره جنوبی در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی، ۴ فروند موشک سطح به سطح، به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) پرتاب کردند. (جزئیات بیشتر)

روز گذشته بود که به گفته سازمان‌های نظامی سئول و توکیو، کره شمالی موشک بالستیک میان‌بردی را شلیک کرد که ۴ هزار کیلومتر را به مدت ۲۰ دقیقه در ارتفاع یک هزار کیلومتری پرواز کرد.

بعد از آن، نخست‌وزیر ژاپن و رئیس جمهور کره جنوبی ضمن محکوم کردن شلیک خطرناک موشک توسط کره شمالی، گفتند پاسخ محکمی را به این خطرآفرینی‌های پیونگ‌یانگ خواهند داد.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول