اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری های بین پارلمانی محور دیدار مقامات ازبکستان و آمریکا

رئیس مجلس سنای ازبکستان و سرپرست معاون وزیر امور خارجه آمریکا در دیداری در شهر «تاشکند» چگونگی و چشم انداز همکاری های دو کشور از جمله مسایل گسترش همکاری های بین پارلمانی را بررسبی کردند.

همکاری های بین پارلمانی محور دیدار مقامات ازبکستان و آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «تنزیلا ناربایوا» رئیس مجلس سنای ازبکستان و «الیزابت ترودو» سرپرست معاون وزیر امور خارجه آمریکا درشهر «تاشکند» دیدار و چشم انداز همکاری های دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله مسایل گسترش همکاری های بین پارلمانی را بررسی کردند.

در این دیدار بر نقش و اثربخشی کار «گروه دوستی در ازبکستان» در توسعه روابط بین پارلمانی دو کشور تاکید شد.

همچنین در چارچوب مذاکرات در مورد مسایل گسترش همکاری های سیاسی، تجاری، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی از جمله کارآفرینی زنان، تقویت نقش زنان در جامعه و تامین برابری جنسیتی تبادل نظر شد.

در این دیدار از جمله بر اقدامات پارلمان و دولت ازبکستان مبنی بر حمایت از حقوق زنان و همچنین اصلاحات مبنی بر افزایش فعالیت های اجتماعی-اقتصادی زنان تاکید شد.

طرفین در این دیدار درباره توسعه روابط تجاری و اقتصادی، تشدید روابط منظم سیاسی بین  دو کشور، برقراری روابط نزدیک با مقامات نهادهای محلی، سازماندهی سفرهای متقابل روسای برخی حوزه ها تبادل نظر و تاکید کردند که این امر برای توسعه روابط دوجانبه در همه زمینه ها کمک می‌کند.

آمریکا استقلال ازبکستان را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 19 فوریه سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول