اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مهدویت آغاز دوباره انسانیت است

یک فعال حوزه مهدویت گفت: واژه مهدویت در طول تاریخ تشییع با هدایت و رستگاری جامعه عجین شده است و مهدویت آغاز دوباره انسانیت است.

مهدویت آغاز دوباره انسانیت است

مجتبی ناصری بازیاری یک فعال حوزه مهدویت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: هدایت از شروع تاریخ انسان آغاز شد و پیامبران میدان‌دار هدایت در همه عرصه بوده‌اند و با جهد و تلاش خود توانستند آدمی را در مسیر تعالی قرار دهند.

وی عنوان کرد: در هدایت، مسیر مستقیم معنا پیدا می کند یعنی انسان در مسیری گام می نهد که به تعبیر قرآن سوره حمد «اهدنا صراط مستقیم » است.

ناصری با بیان این که با توجه به آیات و روایات تا انسان وجود دارد نیاز به هدایت نیز وجود دارد و این هدایت باید برگرفته  از سرچشمه ذات الهی باشد تا بتوانند در مسیر مستقیم قرار گیرد، افزود: نیاز به امام برای هدایت بشر یک نیاز ضروری است و باید امام باشد تا پهنای گیتی در مسیر خود قرار گیرد و هدایت با عدالت عجین گردد.

این فعال حوزه مهدویت ادامه داد: نیاز ما به امام زمان عج در دو جهت است نخست اینکه هدایت بسوی شاهراه اصلی خود باز گردد و دوم اینکه عدالت که خواست پیامبران و ائمه اطهار است، تحقق یابد.

وی گفت: در نتیجه این دو امر مهم به عبارتی «هدایت » و «عدالت » با وجود منجی عالم بشریت برای انسان محقق می شود و دنیا در مسیر واقعی خود حرکت خواهد کرد.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول