اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبرخوب| خبر خوب ما امروز شمایید آقا!/از رکورد برقی تا عدالت آموزشی

سند بسته خبر خوب امروز را به نام شما زده‌اند ای آقای خوبی‌ها!‌ ای امام زمان (عج). راستش را بخواهید، امروز در سالروز آغاز امامت تان ما جرات مان بیشتر است برای آنکه بگوییم داعیه دار خبر خوبیم. اصلاً می دانید؟ پشت ما قرص است به وجود شما. به اینکه ما را می‌بینید، هوایمان را دارید.


خبرخوب| خبر خوب ما امروز شمایید آقا!/از رکورد برقی تا عدالت آموزشی

گروه خبر خوب: سند بسته خبر خوب امروز را به نام شما زده‌اند ای آقای خوبی‌ها!‌ ای امام زمان (عج)! راستش را بخواهید امروز، ما جرات مان بیشتر است برای آنکه بگوییم داعیه دار خبر خوبیم. اصلاً می دانید، پشت ما قرص است به وجود شما. به اینکه ما را می‌بینید، هوایمان را دارید. روزی فردی از آیت الله بهجت پرسید آیا امام زمان (عج) صدای ما را می‌شنود؟ آیت الله بهجت در جواب آن فرد گفنند: «بین دهان تا گوش شما کمتر از یک وجب است، قبل از اینکه حرف از دهان خودتان به گوش خودتان برسد، به گوش حضرت(عج) رسیده است. او نزدیک است، درد و دل‌ها را می‌شنود. با او حرف بزنید و ارتباط برقرار کنید.» ما هم امروزمان را که سالروز آغاز امامت شما است با یادتان آغاز می‌کنیم ای مهربان‌ترین عالم!‌ می دانیم که صدایمان را می‌شنوید.

 

*امروز دانشگاهی‌ها در گروه «می‌آید مهربان‌ترین» گل کاشتند

گاهی یک گروه جهادی آنقدر ریشه دار است که آبی آسمانش و خاکی زمینش به وسعت ایران می‌شود. مثل گروه جهادی «می‌آید مهربان‌ترین» که چند سال قبل توسط جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های مختلف تهران راه اندازی شد و همه هم و غمشان این بود که گره‌ای از مشکلات باز کنند به نام نامی مولایمان امام زمان (عج) و الحق و والانصاف هم که خیلی خوب از پس کار برآمدند. این گروه توسط جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاهی راه اندازی شد اما همین حالا تعداد قابل توجهی از دانشجوهای تازه وارد هم در آن عضو هستند. ۱۴۰ نفر از اعضای گروهشان دکترا دارند و ۶۰ استاد دانشگاه پای کارند. حالا اینکه امروز، قرعه فال بسته خبرخوب به نام گروه جهادی می‌آید مهربان‌ترین افتاد هم دلیل دارد. امروز به یُمن آغاز امامت امام زمان (عج) با کمک همین دانشجوهای عضو گروه جهادی چند زندانی جرائم نقدی آزاد شدند. گروه جهادی می‌آید مهربان‌ترین با همفکری اساتید دانشگاه و دانشجوها تا امروز قدم‌های بزرگی برداشته که مهم‌ترین آن حل تنش آبی چند روستای دورافتاده سیستان و بلوچستان بوده است. سال گذشته همین وقت‌ها بود که با نصب دستگاه بزرگ آب شیرین کن در چند روستای دور افتاده خنده بر لب کودکان نقش بست. بله... ما همچین دانشجوهایی داریم.

 

* رکورد بابا برقی

راستش را بگویید. شما! همین شمایی که خواننده گزارش ما هستید وقتی در فضای مجازی گشت می‌زنید وکانال های خبری را بالا و پایین می‌کنید خبرهای خوب چقدر چشمتان را می‌گیرد و به آن توجه می‌کنید؟ اصلاً در خبرها خوانده‌اید که کشورمان این روزها در صنعت برق به عرصه تاخت و تاز تبدیل شده و همین طور تخته گاز پیش می‌رود؟ می‌دانستید ما رکورد راه اندازی نیروگاه‌های برق را شکسته‌ایم و در یک ماه گذشته ۶ نیروگاه برق یکی پس از دیگری به شبکه برق سراسری کشور وصل شدند؟ اصلاً چه خبری بهتر از اینکه تنش‌های برقی بسیاری از شهرها و روستاهای ما با راه اندازی ۶ نیروگاه زاهدان یک، زاهدان دو، عسلویه، فردوسی، تربت حیدریه، دو کوهه برای همیشه حل شده است. البته همین جا، جا دارد یک خدا قوت ودست مریزاد جانانه به صدها نیروی انسانی و کارکنان نیروگاه‌های برق بگوییم که برای آسایش من و شما و اینکه زیر باد خنک کولو پای سیستم یا موبایلمان بنشینیم و وسایل برقی خانه‌مان هم ۲۴ ساعته در خدمت ما باشد، در میان تجهیزات نیروگاه‌های برق که دمای آنها به بیش از ۶۰ درجه سانتی گراد می‌رسد عرق جبین می‌ریزند. خدا قوت!

 

 

*پیش به سوی عدالت

همیشه که خبرهای خوب نباید افتتاح یک پروژه باشد یا راه اندازی یک کارخانه و ... بعضی وقت ها جنس خبرخوب متفاوت می شود. اصلاح یک رویه اشتباه، گرفتن حق، ایستان جلوی ناحقی ها.عین خبرخوبند. خوب که نگاه کنیم خبر لغو سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه ها یکی دیگر از خبرهای خوب امروز ما است. تا قبل از این، فرزندان اعضای هیات علمی می توانستند بدون محدودیت از یک رشته به رشته ای دیگر یا از شهری به شهر دیگر منتقل شوند مثلا از پشت نیکمت های رشته پرستاری با یک درخواست بلند شوند و صاف بنشینند کنار دانشجویان رشته پزشکی که برای قبول شدن در این رشته حداقل سه برابر آنها زحمت کشیدند. خلاصه که با حذف این سهمیه ناعادلانه یک قدم به عدالت آموزشی نزدیک تر شدیم.

 

*اورژانسی برای ناشنوایان

می دانید دغدغه آنهایی که دور و برشان فرد ناشنوایی دارند چیست؟ اینکه اگر خدای نکرده مشکلی برای عزیزشان پیش بیاید و نیاز به حضور نیروهای اورژانس داشته باشند تکلیف چیست وقتی صدایی برای کمک گرفتن ندارند؟ ۱۱۵ و ۱۲۵ و ۱۱۰ و بقیه سامانه‌های تلفن‌های امدادی به کار ناشنوایان نمی‌آید. اما ما یک خبرخوب برای افراد ناشنوا و خانواده‌هایشان داریم و آن راه اندازی «سامانه امدادی اورژانس ویژه ناشنوایان» است. این خبر را مدیر بهزیستی استان زنجان به مردم داده و گفته است ناشنوایان برای امدادخواهی می‌توانند در مواقع اضطراری با ارسال یک پیامک با محتوای امداد خواهی برای مثال «من نیاز به آمبولانس دارم: یا من «نیاز به کمک دارم» به همراه آدرس مکان حادثه؛ به شماره ۳۰۰۰۴۹۳۳۰۱۹۰ درخواست کمک کنند.

 

*اندر احوالات طلای سیاه 

امروز در بسته خبرخوب، کام شما را شیرین می‌کنیم با کلی خبر اقتصادی درجه یک که قرعه یکی از این خبرها به نام طلای سیاه است. داده‌های مؤسسات بین المللی نشان می‌دهد در هشت ماه منتهی به سپتامبر ۲۰۲۲ صادرات ایران در سطح کمتر از ۹۰۰ هزار بشکه در روز بود است ولی در سه ماهه اخیر صادرات طلای سیاه رشد قابل توجهی داشته و حدود ۲۷ درصد بالاتر از ۳ ماهه قبلی بوده است.

 

*به امید روزی که خبر آمدنتان را فریاد بزنیم

می گویند ستون خانه که نباشد  نظم خانه به هم می‌ریزد...  ستون جهان ما! چشم و چراغِ زمین! حضرت مهدی(عج)! جهان به طور عجیبی شما را کم دارد... تمامِ امیـــدِ اولاد آدم، به آیه‌های قدوم مهربان شماست! بسته خبرخوب امروز را با یاد شما و نام شما در سالروز امامت تان به پایان می بریم به این امید که روزی در همین صفحه، خبر آمدنتان را فریاد بزنیم...

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول