اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

هیچ کمبودی در توزیع مرغ در خراسان‌شمالی وجود ندارد/ افزایش قیهمت نهاده، تولید را کاهش داد

رییس اتحادیه لبنیات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد گفت: مرغ منجمد به میزان کافی در استان وجود دارد و در حال حاضر هیچ گونه کمبود مرغ گرم و منجمد در بازار استان وجود ندارد.

هیچ کمبودی در توزیع مرغ در خراسان‌شمالی وجود ندارد/ افزایش قیهمت نهاده، تولید را کاهش داد

حسین قاسم زاده، رییس اتحادیه لبنیات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: باتوجه به افزایش قیمت نهاده ها، تولید مرغ برای مرغداری ها صرفه اقتصادی ندارد.

وی گفت: مرغ زنده براساس قیمت مصوب باید کیلویی ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان به کشتارگاه فروخته شود اما افزایش قیمت نهاده ها تولید را کاهش داده است و مرغدار حاضر نیست مرغ تولید شده را با این قیمت به فروش برساند.

رییس اتحادیه لبنیات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد با اشاره به اینکه عرضه با تقاضا همخوانی ندارد و تقاضا در حال حاضر بالاست، گفت: دولت قیمت مصوب ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان را برای مصرف کننده اعلام کرد و مدت زمانی مرغ به کمتر از قیمت مصوب به فروش می رسید و تا ۴۹ هزار تومان نیز کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه با آزاد شدن قیمت نهاده ها، قیمت ها افزایش یافت، گفت: دولت به تعدادی از مرغداران نهاده هایی با قیمت ۴۲۰۰ تومان تحویل داد و در زمان افزایش قیمت مرغ، اختلاف هزینه را از آنها درخواست نکرد، از طرفی انتظار دارد که در شرایط فعلی با قیمت مصوب مرغ را به بازار عرضه کنند که مرغدار زیر بار نمی رود.

رییس اتحادیه لبنیات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ گونه کمبود مرغ گرم و منجمد در بازار استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مرغ منجمد به میزان کافی در استان وجود دارد و با قیمت کیلویی ۴۸ هزار تومان عرضه می شود اما خیلی مورد استقبال مردم نیست.

قاسم زاده ادامه داد: با هماهنگی های جهادکشاورزی، سازمان صمت، اتحادیه مرغداران، اتحادیه مرغ فروشان، اتاق اصناف مرغ در استان خراسان شمالی به عنوان تنها استان کشور، با قیمت مصوب به فروش می رسید و از قیمت مصوب بالاتر نرفت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید در داخل استان کم شده است، گفت: مرغ زنده با قیمت کیلویی ۴۴ هزار تومان باید به کشتارگاه تحویل شود که مرغدار تولید را کاهش و مرغ را به اندازه نیاز در اختیار کشتارگاه ها قرار نمی دهد.

قاسم زاده گفت: در حال حاضر مرغ کیلویی ۵۹ هزار و ۶۰۰ به فروشنده تحویل داده می شود و با سود ۱۰ درصد واحدهای صنفی باید به قیمت کیلویی ۶۲ هزار تومان به دست مصرف کننده برسانند که این قیمت در برخی اصناف به ۶۴ هزار تومان نیز می رسد.

این مقام مسئول همچنین در رابطه با افزایش قیمت تخم مرغ در بازار نیز توضیح داد: خراسان شمالی وارد کننده تخم مرغ است و تولید ندارد، بنابراین قیمت تخم مرغ متاثر از سایر استان های واردکننده است.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول