اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آغاز طرح غربالگری بهداشت دهان و دندان دانش‌‎آموزان مددجو

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان زنجان گفت: از اول مهر امسال طرح غربالگری بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان مددجوی کمیته امداد استان آغاز شده و تا بهمن ماه اجرای آن ادامه خواهد داشت.

آغاز طرح غربالگری بهداشت دهان و دندان دانش‌‎آموزان مددجو

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید مسعود حسینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان زنجان از آغاز طرح غربالگری بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان  زیرپوشش خبر داد و اظهار کرد: رویکرد کمیته امداد استان زنجان در حوزه سلامت، در کنار ارائه خدمات درمانی در بخش‌های مختلف به‌ منظور ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و سلامت جامعه هدف این نهاد با نگاه پیشگیرانه در این بخش است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان زنجان افزود: اجرای طرح‌های بینایی‌سنجی، غربالگری بیماری سرطان، خدمات بهداشتی اردویی، بهداشت دهان و دندان و توزیع بسته‌ها و اقلام بهداشتی از اقدامات مهم این نهاد در این بخش است.
حسینی با اشاره به اینکه از اول مهر امسال طرح غربالگری بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان تحت حمایت آغاز شده و تا بهمن ماه اجرای آن ادامه خواهد داشت، بیان کرد: این طرح 500 نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش این نهاد را شامل می‌شود.

وی همچنین از اجرای طرح بینایی‌سنجی خبر داد و گفت: در راستای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مددجویان عزیز تحت حمایت کمیته امداد این طرح به عنوان یکی از طرح‌های مهم اداره بهداشت اجرا می‌شود.
حسینی با بیان اینکه بینایی سنجی علمی است که در رابطه با مکانیزم دیدن، نقش مغز در دیدن و حل معایب غیر طبیعی چشم بحث می‌کند، گفت: برطرف کردن نارسایی‌های بینایی دانش‌آموزان یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان زنجان بررسی نارسایی‌های بینایی، تشخیص و تصحیح عیوب انکساری چشم، چگونگی تصحیح و بهبود چشم‌های آستیگمات و نامنظم یا دارای انحرافات آشکار و غیر آشکار، تشخیص دید غیر طبیعی و بهبود آن توسط عدسی‌های مختلف و عینک، تشخیص ارتباط ضایعات بدنی و مغزی با بینایی و چگونگی تاثیرات این ضایعات بر بینایی از دیگر اهداف اجرای طرح محسوب می‌شود.
حسینی با اشاره به اینکه طرح بینایی سنجی دانش‌آموزان برای افراد 7 تا 18 سال اجرایی می‌شود، گفت: این طرح برای 800 دانش‌آموز در بازه زمانی مهر تا بهمن ماه اجرایی می‌شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان زنجان افزود: در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خدابنده این طرح از طریق مراکز طرف قرارداد و در سایر شهرهایی که مرکز مربوطه وجود ندارد از طریق مراجعه بینایی‌سنجی به صورت حضوری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول