اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

سهیم بودن مدیران ارشد، شاخصه قابل توجه برنامه تحولی قوه قضاییه است

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: شاخصه قابل توجه برنامه تحولی ۱۴۰۱ قوه قضاییه این است که مدیران ارشد نیز در اجرای برنامه‌ها به‌ صورت میدانی دخیل و سهیم هستند.

سهیم بودن مدیران ارشد، شاخصه قابل توجه برنامه تحولی  قوه قضاییه است

به گزارش گروه قضایی خبرگزاری فارس،علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران در همایش «بررسی اجرای برنامه تحول و تعالی دادگستری کل استان‌ها» با تقدیر از معاون اول قوه قضاییه و معاون راهبردی قوه قضاییه، ضرورت برنامه‌محور بودن در دستگا‌ه‌ها و سازمان‌های گوناگون را مورد اشاره قرار داد و گفت: منظومه فکری مدیران در هر دستگاه، برنامه مدون و پیش‌رویی است که آن مجموعه و دستگاه را به اهداف، مقاصد و چشم‌انداز لازم می‌رساند.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت برنامه‌محور بودن، گفت: از منظر مقام معظم رهبری برنامه، هماهنگی و هم‌افزایی ایجاد می‌کند و زنجیره برنامه‌ها ما را به اهداف و چشم‌اندازها می‌رساند.

وی در ادامه «اولویت‌بندی امورات» و «برنامه‌محور بودن اقدامات» را دو مورد از تاکیدات ریاست محترم قوه قضاییه ذکر کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نقطه قوت و مثبت برنامه تحولی ۱۴۰۱ قوه قضاییه که جهت اجرا، ابلاغ شد، آشنایی مدیران سراسر کشور با مقوله برنامه‌ریزی به‌صورت عملیاتی است.

القاصی تصریح کرد: بسیاری از برنامه‌ها به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که معمولا مدیران ارشد درگیر اجرای آن نخواهند شد؛ اما شاخصه قابل توجه برنامه تحولی ۱۴۰۱ قوه قضاییه این است که مدیران ارشد نیز در اجرای برنامه‌ها به‌صورت میدانی دخیل و سهیم هستند.

«ایجاد تفکر و روش مدیریتی»، «هدایت امور قضایی به سمت و سوی برنامه‌های منسجم و هدفمند»، «انتظام امور قضایی، اداری و مالی در قوه قضاییه»، «استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های قوه قضاییه در جهت برنامه‌ریزی»، «امکان ایجاد هم‌افزایی در بخش‌های مختلف قوه قضاییه» و «توجه به اسناد بالادستی از جمله سند تحول تعالی قوه قضاییه» از جمله نقاط برجسته و قابل توجه برنامه تحولی ۱۴۰۱ قوه قضاییه بود که رئیس کل دادگستری استان تهران مورد اشاره قرار داد.

وی در ادامه پیشنهاداتی را نیز در جهت تسهیل و تسریع در عملیاتی نمودن محورهای موجود در برنامه تحولی ۱۴۰۱ قوه قضاییه ارائه کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول