اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

شبهه و شایعه

رقابت شبکه‌های ماهواره‌ای برای آمدنیوز شدن/ نمونه‌ای از سطح اطلاعات BBC

شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان این روزها بیش از پیش سطح اطلاعات خود از اتفاقات ایران را به رخ می‌کشند.

رقابت شبکه‌های ماهواره‌ای برای آمدنیوز شدن/ نمونه‌ای از سطح اطلاعات BBC

از شایعه تا واقعیت: خبرگزاری فارس طی روزهای گذشته با انتشار چند گزارش نشان داد رسانه‌ای که داعیه حرفه‌ای گری و بی‌طرفی دارد چگونه سطح خودش را به یک شبه رسانه مانند آمد نیوز تنزل داد(اینجا و اینجا و اینجا را بخوانید).

از انتشار اخبار دروغ، بازنشر یک فیلم در چند رویداد، استاندارد دوگانه و مانور روی اخبار تایید نشده در کارنامه چند روز اخیر رسانه خاندان سلطنتی انگلیس است.

تسنیم در این باره نوشت: بی‌بی‌سی فارسی در تازه‌ترین گاف خود در برنامه شصت دقیقه روز ۱۲ مهرماه، درباره فوت نیکا شاکرمی به پیدا شدن پیکر او در کهریزک اشاره می‌کند و گزارشگر این شبکه با تأکید می‌گوید: چرا جنازه وی را به کهریزک بردند؟!

این خبرنگار بی‌بی‌سی چندین بار با قیافه حق به جانب و با تاکید فراوان می‌پرسد که چرا کهریزک؟ درواقع وی می‌خواهد اینگونه القا کند که همین پیدا شدن پیکر در کهریزک نشانه جنایت است!

 

 

این در حالی است که خبرنگار بی‌بی‌سی احتمالاً نمیداند مرکز تشخیص و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران در کهریزک قرار دارد و افراد برای پیدا کردن اجساد مفقودشدگان به آنجا مراجعه می‌کنند! 

روز گذشته نیز منوتو فیلمی را تحت عنوان شعار دانش‌آموزان در روز چهارشنبه منتشر کرد، درحالی که نمی‌داند روز چهارشنبه در ایران تعطیل رسمی بوده و مدارس باز نبوده است.

 

یا در نمونه دیگر توییت طنز یک فعال مجازی با مضمون خداحافظی از تیم ملی والیبال بانوان را با عنوان خبر منتشر کرد.

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول