اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی: ظرفیت‌های گردشگری به‌درستی استفاده نشده است

استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان دارای ظرفیت‌های گردشگری فراوانی است که از آنها به‌درستی استفاده نشده است.

استاندار خراسان جنوبی: ظرفیت‌های گردشگری به‌درستی استفاده نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، 

جواد قناعت روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های گردشگری شهرستان سرایان افزود: گردشگری، ظرفیت بسیار خوبی برای هر منطقه و استان است و به‌رغم کارهای خوبی که در این زمینه انجام شده، هنوز نتوانسته‌ایم از فرصت‌های گردشگری استان به‌درستی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر نقش گردشگری در توسعه تصریح کرد: به جهت اهمیت موضوع، بخشی از مصوبات سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی، به حوزه گردشگری اختصاص یافته و تحقق این مصوبات به‌طور ویژه در دستور کار است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پروژه‌هایی که در این سفر افتتاح یا کلنگ‌زنی شد، خاطرنشان کرد: شهرستان سرایان به جهت اینکه تاریک‌ترین آسمان شب را دارد، مورد توجه علاقه‌مندان به رصد نجوم قرار گرفته و این آسمان تاریک، فرصت مناسبی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اقداماتی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته است گفت: از پروژه‌هایی که در برنامه‌های امروز قرار داشت، مربوط به همین موضوع است.

قناعت اظهار داشت: کویر، ظرفیت بسیار خوبی است که باید از آن برای جلب و جذب گردشگر استفاده شود.

وی باغات و مزارع خراسان جنوبی را نیز فرصتی برای جذب گردشگر دانست و افزود: برخی افراد تمایل دارند در فصل برداشت محصول در باغات و مزارع حضور پیدا کنند که باید شرایط را برای حضور این افراد فراهم کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید برای استفاده از این فرصت‌ها از طریق جذب گردشگر و رونق اقتصادی استان برنامه‌ریزی کنند.

مجموعه گردشگری کویری نجومی امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان در کویر سه قلعه شهرستان سرایان افتتاح و عملیات اجرایی ۲ طرح گردشگری در این شهرستان آغاز شد.

 انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول