اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رویکرد دولت سیزدهم به روستاها، جامعه‌محور است/اقتصاد، قطعه مغفول پازل توسعه روستاها در گذشته بود

استاندار کردستان گفت: در دولت سیزدهم رویکرد نسبت به روستاها رویکرد و نگاه جامعه‌محور است.

رویکرد دولت سیزدهم به روستاها، جامعه‌محور است/اقتصاد، قطعه مغفول پازل توسعه روستاها در گذشته بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا در مراسم گرامیداشت روز ملی روستا در روستای صلوات‌آباد سنندج با تبریک ماه ربیع و روز ملی روستا، اظهار کرد: همه ما بر سر سفره و خوان بزرگ روستائیان قرار داریم.

استاندار کردستان اذعان کرد: در دولت سیزدهم رویکرد نسبت به روستاها رویکرد و نگاه جامعه‌محور است.

وی افزود: در طول عمر انقلاب اسلامی، خدمات بسیار فراوانی به روستاها ارائه شده است و چهره امروز روستاهای ما با چهره شهرهای فبل از انقلاب قابل قیاس نیست.

استاندار کردستان تصریح کرد: قطعه‌ای از پازل توسعه و خدمات در دوره‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفته و آن اقتصاد، اشتغال و درآمد بوده در حالیکه مردم روستا به حق شایسته زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی هستند.

وی عنوان کرد: توسعه روستاها، پیش از امکانات رفاهی، نیازمند درآمد برای باقی ماندن مردم در روستاست که در دولت سیردهم بر این مهم تاکید شده و مورد توجه قرار گرفته هست.

زارعی‌کوشا ادامه داد: خدا را شاکرم که در این نمایشگاه موضوع توجه به اقتصاد مورد توجه قرار گرفته و همانطور که در شورای برنامه‌ریزی و اشتعال استان تاکید شده و تاکید می‌شود باید بیش از این از ظرفیت‌های روستایی بهره‌مند شویم.

وی یادآوری کرد: کردستان در کشاورزی جزو استان‌های اول است اما برای افزایش تولید و خلق ثروت راه نرفته زیادی وجود دارد که سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی می‌تواند این موضوع را پوشش دهد.

استاندار کردستان اضافه کرد: برای گذر از بن‌بست‌های گذشته نگاه جامع به روستاها لازم است که تولید کننده برای تولید باید حمایت و سرمایه داشته باشد و بازار به تناسب و استفاده از شرایط امروزی ایجاد شود.

وی همچنین نگاه دانش‌بنبان به تولید را ضروری خواند و گفت: همه تولیدات با تکیه بر دانش‌بنیان افزایش چندبرابری خواهد داشت که در کردستان شروع شده و باید قوت بگیرد.

استاندار کردستان در بخش پایانی سخنانش عنوان کرد: صلوات‌آباد برای همه ما یک روستای خاطره‌انگیز است و بزرگانی در این روستا بوده‌اند که ماموستا سید علی‌اصغر کردستانی در مداحی و موسیقی فخر کردستان است.

وی یاداوری کرد: اگر بزرگانی از خوانندگان و صاحب‌نام‌ها در کشور جمع می‌شدند سید علی‌اصغر کردستانی می‌درخشیده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول