اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«دوشنبه» میزبان نشست روسای نهادهای اضطراری کشورهای آسیای مرکزی

نشست سران نهادهای اضطراری کشورهای آسیای مرکزی در زمینه کاهش خطر بلایای طبیعی به میزبانی تاجیکستان در شهر «دوشنبه» برگزار شد.

«دوشنبه» میزبان نشست روسای نهادهای اضطراری کشورهای آسیای مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزرای فارس در دوشنبه، نشست سران نهادهای اضطراری کشورهای آسیای مرکزی در زمینه کاهش خطر بلایای طبیعی به میزبانی تاجیکستان در شهر دوشنبه برپا شد.

در کار این نشست، روسا و نمایندگان وزارتخانه و نهادهای مجاز در زمینه پیشگیری و انحلال شرایط اضطراری قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، سفرای کشورهای خارجی و سازمان‌های اهداکننده و آژانس‌های سازمان ملل متحد حضور یافتند.

در جریان این جلسه مسائل مربوط به همکاری منطقه‌ای در زمینه کاهش خطر بلایای طبیعی از جمله روند اجرای تصمیمات نشست مشابه سال 2021 در تاشکند و همچنین مسائل برگزاری رویدادهای مشترک با هدف کاهش خطر بلایای طبیعی مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

در چارچوب این رویداد، کارشناسان امور اضطراری آسیای مرکزی به همراه کارشناسان سازمان های بین المللی و غیر دولتی، نهادهای علمی، تعدادی از پیشنهادات سازنده ، ابتکار و برنامه و پروژه های متمرکز به توسعه و تقویت همکاری منطقه ای در زمینه کاهش بلایای طبیعی، مبارزه با تغییر اقلیم و شرایط اضطراری را بررسی، هماهنگ و برای تصمیم گیری ارائه کردند.

مسائل مربوط به اهداف و تعیین برنامه‌های عملیاتی در زمینه‌های اولویت‌دار نقشه راه اجرای استراتژی توسعه همکاری های کشورهای آسیای مرکزی در زمینه کاهش خطر بلایای طبیعی از جمله دیگر موضوعات بود که در این نشست بررسی و در پایان آن پروتکل مربوطه به تصویب رسید.

خاطرنشان شد که شرکت طیف وسیعی از ذینفعان به توسعه گفت‌وگوهای سازنده، تبادل اطلاعات و تجربیات و تقویت همکاری‌ها در زمینه کاهش خطر بلایای طبیعی کمک می‌کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول